Urma – 13 februarie, Irish & Music Pub, Cluj

Am ascultat prima dată Urma în 2004, pe la sfârşit, când cineva (chiar nu mai reuşesc să îmi aduc aminte cine) îmi trimisese Buy Me With a Coffee şi Afterall.

La prima audiţie nu mi-o venit să cred că îi trupă românească. Am început să îi ascult tot mai mult. Nomad Rhymes era unul din cele mai rulate albume prin playlisturile mele.

În 2005 i-am ratat prima dată live. Cântau a doua zi la Stufstock, dar cum se anunţa ploaie, eu am dezertat pe la prânz în Constanţa. Nu-mi pare foarte rău, pentru că am câştigat unu din cei mai buni prieteni 🙂

Am aşteptat cu sufletul la gura lansarea Anger as a Gift-ului, şi concertul de lansare din Pub, Cluj. Era unul din primele concerte live la care mergeam în Cluj, şi o rămas până acum unu din cele mai faine concerte cu o trupă de la noi.  Ţin minte că o cântat mult, şi aveau public foarte fain, care le ştia muzica bucăţică cu bucăţică. Am ieşit de la concertu ăla cu un zâmbet larg pe faţă şi cd-ul în geantă.

Când o anunţat că se despart mi-o fost ciudă: că nu o să mai existe o trupă faină, că i-am văzut o singură dată live, că 2 albume nu e suficient.

A urmat apoi Trend Off-ul, de care îmi pierdusem orice speranţă că mai iese. Deşi un album frumos, nu o avut – pentru mine – familiaritatea şi căldura precedentelor 2. Poate şi pentru că ştiam că piesele alea nu o să le aud live. Am aflat apoi că Urma o ieşit din comă. Am fost sceptică, mai ales pentru că prietenii care îi văzuseră live, în noua formulă, erau la poluri opuse: fie că Urma nu mai e nici măcar o urmă a vechii trupe; fie că sună foarte bine în continuare.

Terminus mi-o plăcut de la prima audiţie, aşa că am zis că trebuie să-i văd eu live să mă conving cine are dreptate.

Concertul:

Sâmbătă am fost acolo, în Irish & Music Pub să văd deci cum e Urma vindecată. Pubul o fost plin, prea multe nu am văzut pe scenă – deh, e cam greu de la 1.60m, şi să mă înghesui în faţă nu am vrut, pentru că sunetul o fost excelent, oriunde am stat – dar mi-o plăcut foarte mult ce am auzit.

O cântat cam puţin piese vechi, dar la asta mă aşteptam, şi ele în variantă reorchestrată care sună la fel de bine. Voceal lui Catrinel o completează foarte bine pe cea a lui Mani, iar intrumentele par să se înţeleagă perfect. La Buy Me With a Coffee m-o cam cuprins nostalgia, dar o glumă bună de-a lui frate-mio m-o scos repede din ea „(ar trebui să cânte de-acuma You can buy me with a coffee, I’m so hip)

Mi-o plăcut foarte mult că o cântat Terminus de 2 ori. Piesa asta mă face să aştept cu nerăbdare Lost. End. Found-ul.

În concluzie, Urma live sună la fel de bine cum îmi aminteam. La concertele lor e aceeaşi căldură şi familiaritate, şi chiar dacă îmi plăcea foarte mult formula veche, nu mă plâng nici de cea nouă.

Aşa că haideţi cu albumul ăla nou, oameni buni!

About cherrypick


8 responses to “Urma – 13 februarie, Irish & Music Pub, Cluj

Lasă un comentariu