top 5 #9: album starters

De pe la 16 ani am renunțat la shuffle și ascult fie playlisturi în prealabil făcute, foarte rar radio (vreunu al last.fm-ului, radio paradise, sau ce mai pune Marius pe babylon) iar în majoritatea timpului, albume cap-coadă. Am multe albume care îmi plac foarte mult, dar la puține din ele pot zice că mi se pare bine aleasă prima piesă.
Prima piesă a unul album trebuie să stârnească interes, să facă ascultătorul să vrea sa asculte mai mult din albumul respectiv. Să te pună în dispoziția care trebuie astfel încât să nu oprești muzica.
Mai jos sunt preferatele mele 5. Piese care dacă le aud în vreun alt context (la altcineva pe shuffle, pe vreun radio, în vreun playlist) mă fac să-mi fie instantaneu poftă să ascult întreg albumul care-l încep.
top 5 #9: album starters

poza de abby

O arhiva cu toate piesele, aici.

1. The XXIntro (XX [2009])
Un instrumental crescând care te intrigă să vezi ce se întâmplă pe restul albumului. Mai apoi se descoperă niște voci plăcute și versuri simple pe niște instrumentale la fel de reusite.

2. Arcade FireNeighborhood #1 (Tunnels) (Funeral [2004])
Te ia ușor pe ritm, te bagă în tunel unde te ține să-ți spună povești despre cartierul îngropat în zăpadă și nu numai.

3. Cat Power The Greatest (The Greatest [2006])
Întotdeauna am perceput albumul ăsta ca o poveste. Și îmi place mult cum începe ea…Once I wanted to be the greatest…

4. Jeff BuckleyMojo Pin (Grace [1994])
Ritmul crescând, vocea la început timidă iar apoi ca o erupție, face ca Mojo Pin să fie preferata mea ca deschizătoare de albume. M-o fascinat prima dată când am pus Grace-ul, mă fascinează de fiecare dată de atunci încoace.

5. Porcupine TreeBlackest Eyes (In Absentia [2002])
Furia ritmului și hotărârea din vocea lui Wilson acaparează de la primele acorduri și te vrăjește să vrei mai mult…mai mult. De la piesa asta s-o născut frumoasa mea obsesie pentru Porcupine Tree.

About cherrypick


2 responses to “top 5 #9: album starters

  • mihai

    stii ca urmatorul post trebuie sa fie fratele astuia – worst album starters.

    deja imi vin in minte citeva albume pe care le iubesc, dar de la piesa 2 incolo si care ar fi fost mult mai faine daca nu aveau prima piesa deloc..

    panikon, disco volante, palace of mirrors, metridium fields, title of record, magnificent tree, throwing copper, cure for pain // to name a few

  • cherrypick

    Uuuh….n-o sa fie chiar urmatoru, da o sa încep o listă. Chiar nu ma gândisem la asta

Lasă un comentariu