he plus she equals harmony

Există nenumărate dueturi în muzică, dar puţine îs foarte reuşite. Voci care puse una lângă cealaltă sună de parcă există ca să cânte împreună pe aceeaşi piesă. Sau cel puţin asta o fost impesia mea când am auzit câteva melodii. Aşa că le-am adunat pe toate într-un playlist/compilaţie să le împart cu lumea.

Audiţie plăcută!

he plus she equals harmony

Deşi este cover, varianta de faţă îmi place mult mai mult decât originalul celor de la Crooked Fingers. Vocea joasă a lui Matt Berninger completează perfect, prin contrast, vocea soft a lui Annie Clark (care-şi spune St. Vincent). Piesă perfectă pentru zilele idle de vară.

Am început să ascult Ane Brun cu A Temporary Dive, unde Rubber and Soul era în variantă solo. Mi-o plăcut, dar nu m-o atins în mod deosebit până când am auzit-o în varianta de mai sus, cu îmbunătăţirile vocale ale lui Teitur, care o completează perfect pe Ane.

  • Damien Rice feat. Lisa HanniganVolcano

Pe lângă contrabas, Lisa îl ajută pe Damien Rice şi cu vocea. Şi bine face, că rezultatul e excelent. Cred că fără vocea ei piesa ar suna prea sec.

Un dialog perfect, cântat pe două voci soft care se completează perfect una pe cealaltă.

Încă de la prima audiţie l-am perceput pe Per ca pe un soi de conştiinţă care îţi pune în faţă ceea ce nu vezi. Deosebit de frumos joc de voci.

Piesa asta o fost înregistrată pe când cei doi erau împreună…un soi de melodie a lor. Din păcate la puţin timp după Jeff şi-o găsit sfârşitul tragic. De văzut documentarul Jeff Buckley: Everybody Here Wants You, unde Elizabeth vorbeşte deosebit de frumos despre el şi relaţia care au avut-o.

Nu mă aşteptam deloc la combinaţia de faţă, deşi vocile amândorura au nişte tonalităţi care pe mine mă binedispun instantaneu (cred că îs singura persoană care zâmbeşte când ascultă Missile).

  • dEUS feat. Karin Dreijer Andersson (The Knife) – Slow

Karin sună bine cam pe orice am auzit-o. Faptul că şi dEUS îs o trupă excelentă, că are nişte versuri foarte faine la dispoziţie şi că vocea ei dă foarte bine cu a lui Tom Barman sunt doar plusuri.

  • Implat Pentru Refuz feat. Cristina (Blazzaj) – Apus

Nu îmi plac în mod deosebit nici IPR, nici Blazzaj (solistu celor două trupe are ceva în voce care mă zgârie) dar piesa asta mi se pare deosebit de frumoasă.

Era trist dacă două voci care îmi plac foarte mult separat nu işeau bine combiate. Din fericire nu o fost cazu. Nu mai ştiu exact când am auzit prima data piesa, dar ştiu că am ascultat-o pe repeat zile la rând. Hipnotică combinaţie.

Din nou un dialog foarte mişto între vocea gloomy a lui Garm şi cea dreamy a lui Anneke, pe nişte versuri foarte faine. O surpriză excelentă pe finalul albumului Souvenirs.

About cherrypick


3 responses to “he plus she equals harmony

Lasă un comentariu