win some, lose some.

Weekendul ce o trecut se anunța incredibil de fain. Vineri The :Egocentrics lansa albumul nou, iar sâmbătă aveam electro din Suedia.
Pe rând, deci.

Vineri seara, cu nerăbdare și cu temă de casă de la frățiorul plecat pe alte meleaguri (cumpărat musai Center of the Cyclone, LP), am mers spre Zorki Off the Record. Despre trupa din deschidere nu știam mare lucru, ascultasem 2 piese pe myspace, despre care mi s-o zis oricum că nu sunt relevante.

Methadone Skies – nume foarte fain – o fost o surpriză foarte plăcută. La prima lor apariție pe o scenă înafara Timișoarei, s-o descurcat foarte bine și m-o ținut interesată pe tot parcursul concertului lor. Cam 40 de minute de muzica instrumentală axată cam pe acelasi gen ca a egocenticilor: stoner psihedelic parcă puțin mai înclinat spre post-rock și pe alocuri spre shoegaze (cum erau și prezentați pe afiș). O trupă de urmărit pe viitor, care deocamdată se joaca în sala de repetiție și care sper să înregistreze ceva cât de curând. Până una-alta merită văzuți live.

Lumea venise la The :Egocentrics fie că îi știa deja – și în majoritatea cazurilor pe care le cunosc, cine o fost la un concert, o fost prezent și la următoarele – fie că le-o fost atât de lăudați încât nu era de ratat. Concertul o fost exact cum mă așteptam (i-am văzut acum a 3a oară): foarte omogen și bun, energic, cu toată lumea din sală mișcându-se pe ritm ca hipnotizată. Pisele noi sună extraordinar de bine și pe album, dar mai ales live. După vreo 40 de minute o avut băieții o tentativă de-a se da jos de pe scenă, dar pentru că nu aveau altă cale decât prin public, o ajuns iar pe scenă, pentru un bis de vreo 15-20 de minute. E greu să îți dai seama cum trece timpul la un concert de-al lor, pentru că te induc într-o stare aparte, și tot ce știi e că ai putea sta să-i asculți toată noaptea.
LP-ul arată foarte bine, albumul e unul foarte bun, așa că puneți mâna pe Center of the Cyclone în vreo formă și ascultați-l. Teaser:

Poze, pe Clujlife, că eu m-am dus cu mâinile în buzunare.

De Museum of Bellas Artes am auzit prima dată pe facebook, când am primit invitație la event. O urmat apoi o serie de laude la adresa trupei, iar ideea de electro din Suedia m-o făcut interesată, pentru ca deh, sunt trupe foarte bune pe felia asta la ei. Cu piesa asta ca ambasador, am crezut că o să fie o seară foarte dansantă și simpatică, așa că am hotărât să mă duc.

După cam o oră dansantă cu muzică foarte bună pusă de indiescouts [atât am prins noi] o apărut cei 4 pe scenă. Două domnișoare și 2 tipi. Instrumente foarte puține, ei păreau cam plictisiți. Unul din ei bagă un cablu audio într-un ipod și începe să cânte un negativ.
Well, cam 90-95% din concert o fost negativele de pe ipod. Din când în când una din tipe cânta la un flaut, dar sincer, eu nu am auzt nimic, alta cânta la clape – pe una din piese am numărat câte de pe claviatura atinge și mi-o ieșit 4. Băeții, unul era bassist, dar cred ca nu făcea el mare lucru – nu m-am uitat foarte atentă – iar celălalt dădea din când în când cu niște bețe într-un drum-pad.
Eh, cum zicea și un tip care i-o filmat în Control, București: They can’t dance, the can’t sing, they can’t play. Otherwise a great bunch of people. [aici – n-o cântat mai bine nici la Cluj, dar o avut mai multe microfonii]
După 5 piese pline de microfonii și cântate foarte prost – nu prea le-o ținut vocile pe fete – concertul s-o terminat, pentru că nu mai aveau alte piese să cânte. O mai cantat Who Do You Love la bis (care tocmai am aflat ca e cover).

Cea mai proastă experiență concertistică de până acum. Dar deh, o să mă facă să apreciz și mai mult cele cu adevărat bune.

Și ca să nu ziceți că-s eu nașpa, serios, asta vă sună a muzică bună?

About cherrypick


4 responses to “win some, lose some.

Lasă un răspuns

