top 5 #19: whisper to me

După o scurtă pauză, am zis ca e cazu să reiau seria topurilor despre nimicuri.
Există o categorie de piese care nu-s chiar cântate. Parcă îs șoptite, iar unora le iese treaba atât de bine, incât de fiecare dată când ascult respectivele piese am impresia că mi-s șoptite doar mie și mă trec fiori de cât de bine sună.
Cele cu cel mai mare efect asupra mea, în continuare.

top 5 #19: whisper to me

Poză de Aleksandra Kudła

O arhiva cu toate piesele, aici.

1. Mugison Salt
Îmi amitesc senzația foarte faină și puternică din momentul în care am auzit prima dată piesa asta, mai ales când spune:

My name is Salt
I’m the reason there is salt in the sea
I’m the reason there is salt in you tears


2. Massive AttackRisingsong
Am trecut mult timp cu vederea piesa asta, având alte preferate pe Mezzanine. Dar în 2008, când am auzit-o live, am inmărmurit. M-am simțit de parcă stăteau toți nu în fața mea, ci în spatele meu și mi-o șopteau la ureche. O devenit una preferatele mele. Asta îi puterea unui live bun.

3. TindersticksCherry Blossoms
Dragoste la prima audiție. Dureros de frumoasă, mai ales prin cântatul șoptit și oarecum tărăgănat.

4. MotorpshycoStalemate
E ciudat cum după zeci de ascultări încă aștept de fiecare dată să se rupă ritmul piesei – să explodeze, sau măcar să înceapă să strige versurile. Dar îmi place teribil de mult că nu se întâmplă asta.

5. Lou Reed & John CaleOpen House
Piesa asta face parte de pe un album dedicat lui Andy Warhol și e atât de faină și simplă și reușită, încât chiar am impresia că Andy îi cel care vorbește și că o face cu mine.

About cherrypick


4 responses to “top 5 #19: whisper to me

Lasă un răspuns

