Tot în 2010…

[alte chestii notabile pt mine, music related evident]

Ep-uri demne de bagat în seamă

Holly Miranda – Choose To See
O colectie foarte buna de coveruri. Încă o confirmare că fata are voce foarte bună.

Neo – Six Pixels
Foarte energici ungurii electro. Sper să scoată și un full length în viitorul arpopiat. E genul de trupă care la noi încă lipește de pe piață.

How To Destroy Angels – How To Destroy Angels
Noul și interesantul proiect a lui Trent Reznor împreună cu consoarta Mariqueen Maandig și producătorul/muzicianul Atticus Ross.

Dirty Projectors + Björk – Mount Wittenberg Orca
O combinație extraodrinară, o întoarcere la natură. Păcat că nu o făcut un album întreg în formula asta.

Românisme

Majoritatea le-am prezentat de-a lungul anului și la MAP, deci un soi de recapitulare.

Timișoara o rupt anul ăsta🙂

The :Egocentrics – Love Fear Choices and Astronauts

O nebunie de muzică. Stoner ca la carte, care dacă nu ai știi că e făcut la Timișoara, n-ai bănui nici în 100 de ani. Și dacă ajungi să iubești albumul și apoi îi vezi live, ți se înmoaie picioarele de cât de bine poate să sune toată nebunia. Unul din cele mai faine lucruri care o apărut la noi.

Persona – Suburbia Afterlife

După multe așteptări, o apărut și debutul pe disc al britanicilor români. Sună exact cum mă așteptam: adică nah, piesele le știam și mă așteptam să fie produs bine. Și chiar e.

Makunouchi Bento – Swimé

Experimental cu diverse surprize electronice și loopuri și sample-uri. Foarte ciudat într-un fel foarte frumos.

Thy Veils – Mountain and Cloud

O reconectare la natură, prin muzică.

Identitate – Who I Am and What I Want

Un album foarte smooth și vizual, care l-ai putea pune coloană sonoră la ceva foarte simplu și frumos, ce ți se întâmplă într-o zi total obișnuită.  (eh, da, Timișoara via Londra)

apoi

The Mono Jacks – Now In Stereo

Alternative în formă pură, fără înflorituri și combinații, care sună și foarte bine.

Alternativ Quartet – Liniștea astupă goluri

Mai au de lucrat la versuri, dar instrumental mi se par foarte buni. Oricum, se vede o evoluție foarte mare și foarte bună de când i-am auzit live prima dată, acum vreo 3 ani (cred). Mult potențial în trupa asta.

White Walls – Mad Man Circus

Deși nu prea mai ascult genul ăsta de muzică, dacă se ivește ceva bun, încă îmi pică bine. Ei, cam așa îs băieții ăștia, foarte buni, excelenți chiar, la momentul potrivit🙂

și

Marius, adică al nostru babylonoise, o adunat – sub numele  Faerûn – o parte din creațiile lui sub un album foarte frumos, Halucino J

Concerte excelente

Am văzut doar chestii mici, dar  foarte foarte faine. Majoritatea, trupe care nu credeam că o să le văd veci, mai ales pe la noi prin țară.

Secret Chiefs 3 în 5 mai la București. Am mers la concertul ăsta mai mult pentru că era și Toby Driver (maudlin of the Well, Kayo Dot) în line-up, apoi pentru a-mi revedea prietenii și abia apoi pentru concert în sine. Dacă în continuare nu mi se pare neapărat muzică de ascultat acasă, live o fost ceva EXTRAORDINAR. De la costumație, la prestație, dar mai ales prin energia extraordinară care o transmis-o oamenii ăștia publicului. Hipnoză în masă.

Neo cu Grimus în 6 mai la București. Din păcate prea puțin public, pentru un concert foarte foarte bun. Ungurii prestează foarte bine live. Nu că Grimus n-ar face-o, dar pe ei deja îi știe lumea.

Arms and Sleepers în 30 mai la Cluj. În ultimele 6 luni mi s-o confirmat că – cel puțin până acum -, prin tot ce o reușit să-mi transmită în timpul celor 23 de piese, e cel mai mișto concert la care am fost. Încă îmi apare un zâmbet tâmp pe față când aud multe piese din setlist, mai ales Simone.

Melt Banana și Keith Caputo în 26 respectiv 27 septembrie la Budapesta. M-am dus în Budapesta pt Keith, dar dacă tot am fost acolo…am bifat și  duminică ce am găsit mai interesant. Adică pe ciudații japonezi Melt Banana. Și am avut o surpriză foarte faină. În plus, am revăzut orașul, care-mi place f f mult.

My Sleeping Karma cu The :Egocentrics în 12 noiembrie la Cluj. Post-rock stoner at it’s best. Asta o fost a 2a oară când m-o lăsat timișorenii cu gura căscată, după ce îi văzusem și în 7 mai. Țin să menționez iar… mai ales apărând  pe scenă înaintea nemților de la MSK, zău că nu ai zice ca egocentricii-s români. F buni și nemții de altfel.

About cherrypick


4 responses to “Tot în 2010…

Lasă un răspuns

