Keith Caputo @ Budapesta [27.09.10]

[la o luna după, m-am auto-încurajat să aranjez și să completez în sfârșit draft-ul despre concertul ăsta; mi-o luat cam mult, ce-i drept, dar na, asta e]

Keith Caputo @ Dürer-kert, Budapesta – 27 septembrie 2010

După o zi întreagă de plimbări prin Budapesta, cu o durere îngrozitoare de picioare, și cu ceva dificultate, am ajuns la Dürer-kert.

Partea cea mai proastă când ești singur la concert, îs întârzierile. Nu mă bucură prea mult nici când îs cu cineva, dar singură, într-un loc unde nu cunosc nici măcar limba, să pot trage cu urechea la conversatiile celor din jur, nu îi deloc amuzant. Trebuia să înceapă la 7, o început pe la 8 și ceva. Deci o oră de uitat în jur la fețe, outfituri, la papucii altora și la ai mei.

Zoli Band o fost o mare surpiză. Când am văzut că deschid pentru Keith nu doar în Budapesta, ci [cam] la toate concertele din turneu, i-am căutat să văd cu ce se mănâncă. Nu știu dacă o fost prost momentul, sau ce s-o întâmplat, știu doar că nu mi-o plăcut deloc, și am plecat resemnată că o să stau cam o oră cu muzică blah pe fundal. Ei bine, trupa o sunat excelent. Instrumentiști foarte buni, versuri nice, și o voce extraordinară. La concertul ăsta am aflat că Zoli e Zoltán Téglás, fost frontman la trupele de hardcore/punk/whatever Ignite și Pennywise [deci același background zgomotos ca și Keith, cu a lui Life of Agony] și care acum abordează total diferit muzica: mai melodic, mai soft, mai mult sentiment. Foarte potrivită trupa asta ca deschidere.

Keith Caputo mi-o intrat în playlisturi în 2006, prima dată cu piesa Home, și apoi cu întreg albumul Died Laughing. Treptat, mi-o plăcut tot mai mult, pentru tot ce pune în muzica lui: versuri foarte bune, linii melodice pe măsură, și o voce care-mi place foarte foarte mult. Nu știam la ce să mă aștept ca playlist, mi-ar fi plăcut să fie și Home, dar n-o cântat nimic foarte depresiv. Spre fericirea mea, o fost multe piese de pe Died Laughing (Honeycomb, New York City, Razzberry Mockery , Lollipop, Upsy Daisy) și de pe A Fondness For Hometown Scars (Troubles Down (Attic Crawlspace), Nothing To Lose (X-Ray Illusion), Devils Pride (Forever In Transition)).

E incredibil câtă energie are omul ăsta. Foarte mic de înălțime, foarte agitat, și cu vocea foarte cum trebuie. Pe lângă faptul că pur și simplu cântă bine, știe să antreneze publicul, să interacționeze cu el, show în toată regula. O mare bilă albă pentru oamenii de la instrumente, care deși adunați din alte trupe/proiecte, o sunat deosebit de bine și închegat. Un chitarist aparent foarte timid, Ryan Oldcastle (singurul căruia i-am reținut numele, cu care Keith o și pus de-un proiect nou, pe nume The Neptune Darlings), dar excelent instrumentist, un baterist cu tricou The Mars Volta, foarte cute, care și-o descărcat forța și experiența pe un set glittery blue f glamorous, un bassist foarte experimentat, și un stage man foarte frumos, încălțat în Vans, care și-o împrumutat skillurile de chitarist pe vreo 3 piese. Printre cele mai faine momente, Keith exclamand după un cover foarte mellow la Girls Just Wanna Have Fun: It takes a real man to have the balls to cover this song [sau ceva de genu].

La bis s-o întors cu tot cu Zoli, si o cântat împreună o piesă foarte faină; din păcate nu știu ce. Vocile li s-o completat excelent, un moment foarte bun.

Din păcate mi s-o descărcat bateriile de la atâtea poze care le-am făcut prin oraș. Nu mi-o părut foarte rău, pentru că mare lucru nu-mi ieșea, dar eu tot încercam. Așa, am lăsat aparatul în geantă, și m-am bucurat pur și simplu de concert.

M-am aproape târât până la hostel, mi-o luat de 2 ori mai mult timp. Dar ce mai contează asta, când ai sentimentul ăla de foarte bine, și de concert reușit peste tot în corp. Încă nu îmi dau seama cum m-o ținut playeru o oră pe bateria goală, dar m-am bucurat și gata.

Am ajuns frântă și am adormit instant. Ziua următoare am luat-o înapoi spre România.

About cherrypick


One response to “Keith Caputo @ Budapesta [27.09.10]

Lasă un răspuns

