Melt Banana – Japanese mindfuck

Pe la sfarșitul lui iulie am văzut că vine Keith Caputo – care mie îmi place foarte mult – la Budapesta. Pe de-asupra, e și free show. Așa că m-am hotărât să mă duc. Fan al Budapestei, Mihai – al meu frate – mă convinge să mergem pe vreo 2 zile, și mai și găsește un concert Melt Banana cu o seară înainte de Keith, așa, ca să nu ne plictisim.

Melt Banana @ A38, Budapesta – 26 septembrie 2010

Duminică o fost o zi cam vitregă, așa că nu am făcut mare lucru. Nici să ne plimbam prea mult nu am reușit, din cauza ploii, așa că ne-am învârtit prin City Center-ul de lângă Nyugati (una din gări), am fost să mâncăm la mult-lăudatul turc, și apoi am mers spre A38.

Știam despre locul ăsta că e un vapor-epavă recondiționat și făcut sală de concerte. E foarte fain locul, și foarte potrivit pentru concerte cât mai dubioase/experimentale. Sonorizare excelentă, garderobă, prețuri acceptabile la bar. Pănă să se urce prima trupa, niște unguri, pe scenă, DJ Case o întreținut publicul. Excelent s-o descurcat, foarte pe filmul serii. Death, experimentale, noise, ska, muzică tradițională, toate perfect mixate.

Human Error, deși nu chiar ceașca mea de ceai, o sunat deosebit de bine și o dat foarte fain pe scenă. Foarte bine executat tehnic, tot. Și lumea din sală știa la ce o venit. S-o încins ceva pogo/moșeală pe cinste pe centru-față. Foarte antrenat publicul. O urmat încă un set al lui DJ Case, timp în care s-o făcut mișcări de aparatură pe scenă.

Melt Banana mă așteptam să fie interesant la modul memorabil, dar cam atât. Nu mă așteptam să mă lase cu gura căscată și să mă prindă în halul în care au făcut-o. Inițial au urcat pe scenă doar Yako – vocalista – și Agata – chitaristul, cu frontale, în bezna totală. Vreo 7-8 minute de preludiu instrumental. Apoi au urcat pe scenă și Rika – basista – cu un bas aproape la fel de mare ca ea și bateristul – care nu știu cine e, neavând unul oficial.

O urmat o oră + foarte intensă. Ritmuri rapide dar foarte bine calculate, o Yako incredibil de energică și stăpână pe voce (și foarte foarte frumoasă) și niște trickuri de chitară cum n-am  mai văzut. Ritmul era de-a dreptul contagios, și m-am trezit și eu infectată, ținând pasul cu el.

Credeam că masca chirurgicală de pe fața lui Agata e vreun trick de scenă. Aparent e foarte predispus sângerării nazale, de aia stă cu vată în nas și masca peste.

Cine are ocazia, merită de mers și văzut, măcar din curiozitate, dacă nu de altceva.

Câte ceva live – înregistrat cu apartul foto, dar acceptabil – aici: 123

Despre Keith, zilele următoare.

About cherrypick


4 responses to “Melt Banana – Japanese mindfuck

Lasă un răspuns

