Arms and Sleepers – 30 mai, Remember the Pub, Cluj

[english version]

Anul trecut în noiembrie mă prinsese foarte tare Matador, noul album Arms and Sleepers, așa că am început iar să-i dau la prieteni, amici, cunoștințe de oricare, să audă toată lumea ce frumoasă muzică fac băieții ăștia. Am scris și aici despre ei.
Acum în jur de 2 săptămâni am început să aud zvonurile: Arms and Sleepers la Cluj. Am încercat să îmi frânez entuziasmul ce se aduna tot mai tare în mine, să nu fie prea mare dezamagirea în caz ca nu se confirmă. Cu o săptămână înaintea evenimentului, concertul era confirmat de trupă. Arms and Sleepers în Remeber Pub (sau, cum îl știe toată lumea ce-l frecventează, Fire), duminică 30 mai. Cum de așa pe nepusă masă? Băieții trebuiau să cânte în Moscova dar nu au primit viză. Nu e frumos, dar eu mă bucur foarte tare de incidentul ăsta. Ok…prima sprânceană ridicată: Fire!? Adică…sunt alte locuri care se știe că îs mai bune pentru concerte. Se pare că nici unu din celelalte locuri nu o fost dispuse să țină un concert anunțat în atât de scurt timp. Mă împăcasem deja cu ideea că probabil nu o să se audă grozav, dar mă bucuram că vad trupa asta live, că o să schimb 2-3 cuvinte cu oamenii din ea, ca o să mă aleg cu ceva cd-uri.
Cum începi să povestești despre un concert care ți-o plăcut deosebit de mult. E foarte ușor să vorbești despre concertele convenționale, unde x sta la chitara, y la bass, z dă în tobe, toată lumea e în fața scenei, se agită sau nu. Când totul se confunda dar e perfect clar și frumos e mai dificil. Ok, să încercăm.
Pentru că uneori nerăbdarea mă copleșește și nu-mi dă pace, mi-am lăsat grupul acasă și m-am dus către fire (da, tot fire o să-i zic), deși știam că nu o să înceapă la fix. Măcar să fiu nerăbdătoare acolo. Am ajuns la fire, mi s-o spus să nu trec în camera în care se cântă că se pregătește sala. Hmmm…ok. M-am întâlnit cu lume pe care nu am văzut-o de ceva vreme, am mai stat la o poveste, mi-am luat Matador-ul. Pe la 11 eram poftiți să luăm loc în sala unde se cântă.
M-am mirat, m-am așezat frumos în prima linie și am așteptat cuminte. Într-un minut o început nebunia. Prima chestie care m-o pălit: sunetul. Nu îmi venea să cred că locul ăsta poate suna așa bine. Am mai fost la câteva concerte în fire și sonorizarea o cam fost la toate o problemă. Nu dau vina pe nimeni, ca deh, locul nu e făcut pt concerte….dar faptul că acuma s-o auzit atât de bine, e dovada că se poate. Apoi am aflat că o fost opera băieților de pe scenă.
După prima explozie de sunet, m-o pălit cu o serie de preferate de pe Matador, m-o băgat într-o atmosfera extraordinară din care n-am ieșit…hmm, cred că nici acum. O stare de calm nebun în care mi-am simțit tot corpul invadat de muzică, din cap până în vârful degetelor care băteau ritmul pe genunchi, care se mișcau odată cu picioarele, care și ele băteau ritmul.
Mă uitam la oamenii de pe scenă când la unul când la altul…nu știam unde să-mi îndrept privirea ca să nu-mi scape ceva. Benkn, omul creț – când cu vocea, când cu butoanele…apoi dă nervos în cinele, scutură instrumente dubioase sau cântă la chitară. Am văzut cântat cu arcuș la chitară, sau grifful direct pe microfon, dar el e primul om pe care l-am văzut cântând cu o șurubelniță. Apoi e Max, unul din cei 2 Arms and Sleepers de studio, când la butonașe, când la clape, când la xilofon, de cele mai multe ori cu chitara în brațe (omul cu ochelari). Al doilea Arms and Sleepers de studio, Mirza, e ba la clape, ba învârte și el niște butoane, ba ia bassul în brațe, sau suflă în claviolă. După toate astea, s-ar putea crede că toboșarul, Kyle, stă și-și vede de tobe…în mare parte da dând în ele cu bețe din cele mai diverse, dar intervine cu câte-o trompetă când e cazul, sau cu mici instrumente de efect. În plus, pe toată durata concertului o avut proiecții foarte faine.


Când am auzit începutul de la Simone, îmi venea să strig din toți plămânii…am stat cuminte și am murmurat versurile. La Butterflycatcher schimb o privire cu frate-mio. E preferata lui.
O fost o atmosferă perfectă și un concert extraodrinar. Da, am văzut trupe mai mari care o cântat excelent și la care m-am simțit extraordinar. Am văzut și trupe mai mari care n-au nici măcar o bucățică din feelingul oamenilor ăstora. O fost un alt fel de experiență…și concertul ăsta ajunge pe locul 1, alături de Massive Attackul de la București, din 2008, din categorii diferite de experiențe.

Băieții o ramas la povești după concert, le-am dat și eu Matadorul să mi-l semneze, Mihai – frate-mio, își continuă proaspăt începuta colecție de vinyluri cu Black Paris 86 și Matador. Printre altele, băieții zic că le-o plăcut și că o să se întoarcă pe la noi în următorul turneu european. Așa sper să fie! Și cine i-o pierdut acum să facă bine să-i vadă data viitoare. Că e o experiență nemaipomenită.
Am ajuns acasă târzior, cu un zâmbet imens pe toată fața și o stare de bine extraordinară. Evident, ne-am pus să ascultăm vinylurile.
Țin să le mulțumesc în mod special băieților de la TBA Crew, Ed și Ion, care o fost pe fază și i-o adus pe oamenii ăștia minunați la Cluj.
Pentru prima dată o să iau un text de-al meu de aici, o să-l modelez în engleză, și o să-l pun pe caffeine and music. Pentru că vreau să fie acolo…poate îl citește cineva și merge să-i vadă. Plus că le-am promis băieților că o să le mulțumesc printr-o scriere despre concert😉

Arms and Sleepers se găsesc pe MySpace | Facebook | Twitter

About cherrypick


6 responses to “Arms and Sleepers – 30 mai, Remember the Pub, Cluj

Lasă un răspuns

