Radiohead – OK Computer

De vreo 10 ani am început să conştientizez că există o gramadă de muzică şi să-mi individualizez gusturile. Primu calculator o ajutat mult chestia asta. Cum 8 gb e o suprafaţă mică, mai ales când trebuie să o împarţi, aveam şi primeam o grămadă de cd-uri. Audio sau mp3.

De atunci până acum muzica o devenit un soi de drog pentru mine. Şi am sesizat că cele mai bune albume, pentru mine, îs cele care încă reuşesc să mă surprindă după ani buni şi sute de ascultări. Albume la care mă mai opresc din ce fac să stau să ascult anumite pasaje. Pe care le pot fredona şi proaspăt trezită din somn.

Toată clasa a9a am făcut ore dupămasa. Noi şi cei de-a 10. Am cunoscut o grămadă de oameni noi şi faini. Oameni care aveau discuţii despre muzici, filme, cărţi. Persoane interesante.

Într-o zi văd un prieten, într-o pauză, cu un cd în mână. Curioasă fiind, am întrebat ce e. N-am primit răspuns, am primit cd-ul şi indicaţia de-al asculta.

Ajunsă acasă, am băgat cd-ul în calc. Nu m-am uitat atenta ce îi, am început să ascult. Nişte riffuri de chitară, şi o voce foarte interesantă şi distinctă

* In the next world war
In a jackknifed juggernaut
I am born again
In the neon sign scrolling up and down
I am born again

Cu cât se derula din piesă, şi apoi din album, îmi tot ziceam chestia asta sună foarte bine.

** I am the key to the lock in your house
That keeps your toys in the basement
And if you get too far inside
You’ll only see my reflection

La finalul piesei eram ca hipnotizată. Replay. Replay. Replay.

Aşa am cunoscut eu OK Computer de la Radiohead. De atunci o trecut cam 7 ani jumate. Şi încă e unul din albumele mele preferate all-time. Încă mai găsesc o chestie care am trecut-o cu vederea la ultima ascultare. Sau îmi aduc aminte de câte un moment mişto căruia i-o fost coloană sonoră. Sau de oameni mişto cu care am discutat despre albumul ăsta atât de fain, de oameni cărora l-am dat să îl asculte, convinsă fiind că le dau şi o bucată din mine să o descopere. Am făcut obsesie pentru aproape fiecare melodie în parte. Şi după sute de ascultări, încă e prezent cu regularitate în playlistu meu.

* Radiohead Airbag

** Radiohead Climbing Up the Walls

About cherrypick


2 responses to “Radiohead – OK Computer

  • prowler

    acu 10 ani existau mp3-uri? io pe vremea aia imi cumparam casete cu metalica😛

    primu meu album radiohead a fost the bends, mi l-a dat my special friend prin clasa 10a si l-am ascultat la tzara pe CD player, tin minte ce cul a fost. mda radiohead sunt decenti

  • cherrypick

    Da măi, erau.
    Pe atunci am făcut rost de primu cd cu mp3-uri, care avea şi vreo 3 albume Metallica \m/

Lasă un răspuns

