The 2008 Cherrypick awards

Ultimele zile din 2008 şi primele din 2009 o fost pline de evenimente mărunte pentru mine – între care cel mai important fiind revederea cu frate-mio pentru 2 saptamani, după 3 luni jumate – de azi lucrurile intră în normal, aşa că m-am hotărât şi eu să adun să scad, să ascult, să ordonez, şi să fac iar topu ăla – top 50 albume preferate ale lui 2008.

Am ascultat mult mai multe, mi-o păcut mai multe, mi-o mai rămas de ascultat, şi îs convinsă că o să mai tot dau de albume ieşite în 2008 care o să-mi placă.

Ce o să urmeze este pur subiectiv, o spun din start ca să nu vă luaţi inutil de mine. Şi tot aşa, just for the record, n-are sens să-mi ziceţi că nush ce album nu merită nush ce loc pentru că e topul meu 😛

În rest, părerile şi discuţiile sunt încurajate.

50. Hercules & Love Affair – Hercules & Love Affair

Marele plus din punctul meu de vedere e colaborarea vocală cu Antony Hegarty. Blind e o piesă excelentă.

49. Colour Haze – All

Colour Haze e o mai veche iubire a mea. Mă aşteptam la ceva foarte fain din partea lor, ceea ce au şi făcut. Dacă albumul ăsta se lansa acu vreo 3 ani, când eram în perioada stoner, sigur era în primele 10. Highlight, One.

48. Cat Power – Jukebox

Un album foarte fain de coveruri. Nu mai încape nici o îndoială, Chan are o voce superbă. Preferata, I Believe In You, cover Bob Dylan.

47. My Morning Jacket – Evil Urges

Indie/Alternativ cu o voce ca a lui Jim James nu prea are cum să sune naşpa. Nu m-o impresionat în mod deosebit, e un album frumos care curge bine ca fundal la cam orice. Albumul începe perfect cu Evil Urges.

46. Library Tapes – A Summer Beneath the Trees

O copertă foarte mişto în spatele căreia stă instrumentalul suedezului David Wenngren. Un experiment foarte foarte fain. Pianul în Above the Flood rupe.

45. Eksi Ekso – I Am Your Bastard Wings

Un album în mare parte instrumental foarte drăguţ şi reuşit, găsit din greşeală într-o noapte. Un fel de post rock cu mult mai multe instrumente (trompetă, vioară, oboi). Highlight, Killing Texas.

44. Kid Loco – Party Animals and Disco Biscuits

Albumul nr 4 al artistului francez. Cine e obişnuit cu muzica lui sigur o să guste albumul de faţă. Trip-hop/chillout foarte nice şi o voce deosebit de plăcută. Pretty Boy Floyd e preferata mea.

43. Keith Caputo – A Fondness For Hometown Scars

Frontmanu Life of Agony continuă seria de albume solo depresive. Foarte bine face, că-i ies foarte faine de fiecare dată. O colaborare interesantă e Flea la trompetă pe Bleed For Something Beautiful (Turquoise Bloodline).

42. No-Man – Schoolyard Ghosts

Un album foarte calm de la Steven Wilson and co. Dar haunting like the schoolyard ghosts. All Sweet Things mi-o bântuit mintea ceva vreme.

41. Sia – Some People Have Real Problems

Sia e unul din puţinii artişti care nu mă deranjează că nu aduce efectiv nimic nou în muzica ei. Albumul de faţă nu mi se pare deloc diferit de ce o scos anii trecuţi, dar continuă să îmi placă tocmai prin simplitatea muzicii şi prin vocea ei foarte faină. The Girl îmi place cel mai mult.

40. Parov Stelar – Daylight

Am făcut recent cunoştinţă cu muzica austriacului. Nujazz cu beaturi electro şi alte combinaţii foarte interesante. O să-l văd live în 2 sapamani şi ceva. Shine e foarte foarte mişto.

39. Emiliana Torrini – Me and Armini

Îmi place tare mult să observ cum Emiliana nu are nici un album la fel cu altul, şi se află la numărul 5. O reuşit şi de data asta să facă ceva diferit şi foarte fain. Mi-o fost destul de greu să aleg preferata, dar cred că merg cu Fireheads.

38. Kayo Dot – Blue Lambency Downward

Primul album Kayo Dot care o lasă puţin mai moale cu experimentele şi aduce a Maudlin of the Well, trupa din care se trage. Lucru care pentru mine o contat foarte foarte mult şi m-o făcut să mă bucur de-a dreptu de albumu de faţă. Highlight, Right Hand Is the One I Want.

37. God Is an Astronaut – God Is an Astronaut

Nu ascult foarte mult post rock pentru că în general mi se pare redundant şi plicticos, dar sunt unele trupe care îmi plac foarte mult. Asta e una din ele şi anu ăsta o scos un album excelent. Snowfall o fost prima piesă de pe album care mi-o atras atenţia.

36. Lydia – Illuminate

Încă un album luat după copertă. Mă aşteptam ca Lydia asta să fie o gagică. Ei bine, îi de-a dreptu o trupă de indie/alternativ. O combinaţie foarte faină de voce masculină şi feminină între Leighton Antelman şi Mindy White (oribil nume Mindy). I Woke Up Near the Sea m-o fascinat cu versul “And so I woke up near the sea, sailing in my dreams”

35. Foals – Antidotes

Un debut foarte energic şi fain din partea englezilor. Alternativ foarte dansabil şi catchy încă de la prima piesă, The French Open. Oribilă copertă, totuşi.

34. Transit – Decent Man On a Desperate Moon

Încă un proiect care îl are ca vocal pe Jan Kenneth „Transit” Transeth, o voce superbă care îmi place aici la fel de mult ca în In the Woods… sau Naervaer). Din nou ceva diferit, mai alternativ. Highlight, Bleed On Me.

33. Grails – Take Refuge In Clean Living şi Doomsdayer’s Holiday

Una din cele mai mişto trupe de instrumental dark, Grails au scos – spre bucuria mea – două albume anul ăsta. Şi da, îmi plac ambele la fel de mult. Take Refuge de pe primul, respectiv Predestination Blues de pe al doilea mi-s piesele preferate.

32. Detektivbyrån – Wermland

Nu ştiu cât de mult le convine comparaţia dar sunt sigură că nu-s singura care crede că suedezi fac muzică asemănătoare celei a lui Yann Tiersen. Dincolo de comparaţia asta, băieţii au ceva unic în sound, probabil dat de instrumentele adiacente şi sampelurile folosite. Highlight, Neonland.

31. Bang Gang – Ghosts From the Past

Una din trupele islandeze preferate o scos în sfârşit (după 5 ani de pauză) album nou. Exact în stilul precedentelor 2, cu mai puţine influenţe islandeze, nice and mellow, întărit de vocea foarte faină a lui Bardi Jóhannsson. I Know You Sleep m-o prins din prima.

30. The Daysleepers – Drowned In a Sea of Sound

Asta e una din trupele care atestă că shoegazeul nu îi un gen mort şi că încă se mai face de calitate. Excelent album, frumoasă copertă. Summerdreamer îi as catchy as flu.

29. The Cure – 4:30 Dream

Aştept de foarte mult timp albumul ăsta, am citit şi critici pozitive, şi negative, şi indiferent ce s-o hotărât, mie îmi place foarte mult ce o scos băieţii, mai ales Underneath the Stars.

28. dEUS – Vantage Point

Unul din marele regrete ale anului în materie de concerte. Foarte mişto album. M-o rupt când am auzit vocea Karinei de la The Knife pe Slow.

27. ASHES dIVIDE – Keep Telling Myself It’s Alright

Trupa membrului fondator nr2 al A Perfect Circle, Billy Howerdel (ăla care nu îi Maynard, adică 😛). Albumul de faţă îi un debut excelent de alternativ mai dur puţin. Io am început să îi ascult pentru că m-o prins The Stone cum tot asculta Floppy.

26. MGMT – Oracular Spectacular

Da, îs naşpa şi comerciali şi cum mai vreţi. Şi io îs naşpa că-i ascult 😛 dar albumul ăsta mi-o însoţit multe din drumurile prin autobuze şi pe străzi, mai ales Kids.

25. Does it Offend You, Yeah? – You Have No Idea What You’re Getting Yourself Into

Albumul ăsta primeşte din partea mea distincţia de mood elevator album of the year. Îi tot ce-mi trebe să mă pună în party mood. Cum nu, cu piese ca Let’s Make Out ;))

24. Cut Copy – In Ghost Colours

Cel mai mişto album de electrosomething şi cea mai bună descoperire pe gen a anului. Let’s go dancing, ‘cause Hearts on Fire brings the 90’s back.

23. Peter Broderick – Home

Nici nu mai contează ce e pe album pe langă Below It, deşi merită ascultat tot.

22. Blue Sky Black Death – Late Night Cinema

I-am pomenit şi separat pe blog acu ceva vreme pentru că m-o impesionat foarte tare cât de fain şi bine sună un album de hip hop ascuns sub o copertă foarte nice. Şi-n plus, mi-o atras atenţia de la prima piesă, The Era When We Sang.

21. Resplandor – P L E A M A R

Cel mai mişto album de shoegaze din ultimii ani, găsit tot din cauza coperţii. I-am mai tot amintit pe blog, mă repet – must listen pentru orice fan shoegaze. Preferata, Raindrops.

20. Shearwater – Rook

Acu vreo o lună Marius enumera 10 motive pentru care albumu ăsta îi excelent. Total de-acord cu el, mergeţi aici şi le vedeţi. Eu i-am găsit printr-o prietenă, care mi-o pus Lost Boys şi m-o lăsat cu gura căscată.

19. Get Well Soon – Rest Now, Weary Head, You Will Get Well Soon

Un debut excelent al neamţului Konstantin Gropper, un mélange de genuri şi instrumente, o voce foarte bună, o galerie foto foarte interesantă. Highlight, If This Hat Is Missing I Have Gone Hunting.

18. Stille Opprör – S.o2

Proiectul lui Christer André Cederberg de la In the Woods…, ceva mai alternative, dar cu diverse chestiuni adiacente gen vioară şi alte minuni…S.o2, piesa, e superbă.

17. Nick Cave and the Bad Seeds – Dig, Lazarus, Dig!!!

Din nou, în ciuda părerilor criticilor avizaţi, mie îmi place, mai ales piesa titlu, Dig, Lazarus, Dig!!! Sper să-şi radă mustaţa ai oribilă.

16. Rome – Masse Mensch Material

O crescut mult în ochii şi urechile mele după concertul excelent de la Braşov. Martial neofolk din Luxemburg. Excelenţi! Highlight, Wir Götter der Stadt.

15. The Mars Volta – The Bedlam in Goliath

Probabil cel mai accesibil album al excentricilor americani. Totuşi, rămân la fel de nebuni şi de mişto. Preferata mea, Agadez

14. Tv on the Radio – Dear Science

Un album mult mai mişto şi elaborat decât mă aşteptam de la ei – amalgam de genuri şi instrumente, de ritmuri şi dispoziţii. Cred că e stupiza anului, net superior oricărui album scos de trupa asta înainte. Preferata mea, Love Dog.

13. Kings of Leon – Only By the Night

Cu jenă recunosc că nu îi ascultasem înainte de albumul de faţă. Şi acuma m-am pus pe ascultat din cauza lui Marius care mi-o dat Sex on Fire (nici pe departe cea mai bună piesă de pe album). N-am ce să zic altceva decât talentată familie (trupa îi alcătuită din 3 fraţi şi văru lor primar), excelent album! Closer o făcut ravagii prin grupul de preteni 😀

12. The Gutter Twins – Saturnalia

Greg Dulli şi Mark Lanegan îs nişte muzicieni extraordinari aşa că dintr-o combinaţie n-avea ce să iasă rău. Rezultatul e un debut dement şi obsesiv, un album de alternativ superb. Coperta e, şi ea, foarte mişto. Idle Hands o fost prima piesă a lor care m-o prins.


11. Steven Wilson – Insurgentes

Unul din mult aşteptatele albume ale anului. Nu-s întru totu mulţumită de el, dar îmi place mult. Mai puţin experimental decât precedentul album solo, cred că nemulţumirea majorităţii vine din cauza faptului că aduce multişor a Porcupine Tree. Pe mine nu mă deranjează deloc. Insurgentes e o piesă absolut superbă.

10. Bon Iver – For Emma, Forever Ago

Ştiu că o avut un self release anul trecut, şi că anul ăsta o fost relansat de casa de discuri. Dar pentru că nu l-am ştiut anul trecut şi teoretic e lansat şi anul ăsta, îl menţionez acum, mai ales că îi un album deosebit de sensibil şi frumos. E incredibil cum poate depresia să scoată uneori ce-i mai mişto dintr-un om. Skinny Love e una din obsesiile anului.

09. Ironlight River – Breath of the Dead

Proiectul englezului Andy Fosberry, găsit involuntar pe myspace. Unul din cei mai underrated artişti. Breath of the Dead conţine vreo 4 demo/ep-uri concentrate într-un album pus de el la download. Mi-o plăcut teribil de mult, şi aştept un album efectiv, scos oficial pe undeva, care să atragă atenţia criticilor şi să primească ceva promovare, că merită din plin. Life of Rooms e preferata mea.

08. Sigur Rós – Með suð í eyrum við spilum endalaust

Încă un album excelent din partea islandezilor. Nici nu mă aşteptam la altceva din partea lor. Acelaşi stil şi aceeaşi muzică angelică de până acum, într-un ritm puţin mai alert. Festival e ceva absolut superb.

07. Grimus – Panikon

Aici mă aştept să îmi sară lumea în cap, dar de când am pus mâna pe albumul ăsta l-am ascultat şi l-am răs ascultat. Pe stradă, acasă, pe tren, pe autobuz. La fiecare ascultare am mai găsit ceva nou, am mai auzit un sunet de fundal pe care nu îl auzisem până atunci. Am avut diverse piese ca preferate şi dacă azi ascultam una pe repeat, maine îmi atrăgea alta altenţia. Categoric cel mai bun album românesc al anului, poate chaiar din ultimii ani pe genu ăsta, indiferent de ce zic anumiţi oameni. Habar nu am care mi-i piesa peferată, pe moment cred că Just Pray.

06. Goldfrapp – Seventh Tree

Marele regret concertistic al anului. Prima dată când am ascultat Seventh Tree am crezut că e ceva geşeală, că cineva face o glumă şi pune alt album sub numele de Goldfrapp pentru promovare. Dar vocea mă convingea că nu am dreptate. Albumul de faţă, atât de diferit faţă de ce o făcut până acum, o devenit instant un preferat. Cea mai mişto piesă, categoric, Eat Yourself .

05. Russian Red – I Love Your Glasses

Una din cele mai bune voci descoperite anul ăsta. Am cam sâcâit lumea cu ea, am mai scris şi pe blog de ea, dar merită pentru un aşa album. Să vedem cum se descurcă de acum, după debut. Walls Are Tired e ultima obsesie ce mi-o dat-o.

04. Zeigeist – The Jade Motel

O trupă foarte The Knife-ish, atât prin sound dar şi prin prestaţia scenică în concert. Deşi o comparaţie e prea mult, Zeigeist sunt o trupă bună, puţin mai accesibil decât The Knife – mult mai mult pop printre electro – , dar foarte catchy şi mişto. Cuffs mi-o stat mult pe repeat.

03. Audrey – The Fierce and the Longing

Unul din puţinele grupuri la care se observă evoluţia cu fiecare album, suedezele Audrey o scos un album excelent anul ăsta. Fetele astea au mare nevoie de promovare pentru că îs unul din cele mai mişto grupuri de gagici care l-am ascultat vreodată. Cea mai mişto piesă – include un featuring vocal cu Per Tannergård.

02. Portishead – Third

Aveam oarece emoţii când au anunţat albumul nou, mai ales ca Dummy şi Portishead îs nişte albume excelente. Dar, nici de data asta nu o reuşit să mă dezamăgească şi o scos un al treilea material superb. Evident şi aici părerile sunt împărţite, cârcotaşi există. Albumul suna excelent and that’s that. Highlight, The Rip.

01. Ane Brun – Changing of the Seasons

După A Temporary Dive eram sigură că Ane nu o să poată veci să scoată un album mai mişto. Prezentul o venit ca un in your face la adresa mea. Evident, asta nu face decât să mă bucure, dar nu pot să nu mă gândesc de unde naiba le scoate şi oare cum o să sune următorul. Categoric, vocea o ajută foarte mult. Mi-i foarte greu să aleg o piesă preferată de pe Changing of the Seasons. Azi vă spun că e The Fall.

Primele 10 locuri le-am tot schimbat între ele. Am tot modificat şi în restul listei. Un singur lucru mi-o fost clar. Albumul anului. Acel loc peste locul 1. The best of the best pentru mine. Albumul obsesiv. Marea dragoste [mai zic? : ) ] Locul ce anu trecut le revenea celor de la Porcupine Tree merge anul ăsta la…

Klimt 1918 – Just in Case We’ll Never Meet Again (Soundtrack for the Cassette Generation)

O trupă care mi-o plăcut de la prima ascultare – a piesei Snow of ’85 de pe Dopoguerra –; albumul o crescut în top şi după prestaţia excelentă a italienilor la Cluj, o seară memorabilă pentru mine, şi unu din cele mai faine concerte la care am asistat. Klimt 1918 e una din cele mai faine trupe de după 2000, o trupă care deşi are numai trei albume probabil nu m-aş sătura niciodată să o ascult. Albumul de anu ăsta e unul la fel de frumos ca precedentele. Aşa că, mulţumesc Floppy –  că mi-ai trimis într-o dimineaţă, foarte devreme, acu mai bine de 3 ani Snow of ’85, şi că i-ai adus pe Klimt în Cluj. Îmi plac absolut toate piesele de pe album, dar The Graduate are ceva aparte. Pe lângă numeroase momente şi amintiri foarte faine.

Cam asta a fost dragii mei, în ceea ce priveşte albumele anului 2008. Nu o să mai zic ce nu mi-o plăcut. Vreau să reamintesc doar că mi-o plăcut şi alte albume, şi că sigur mi-o mai şi scăpat.

Acestea fiind spuse, am uploadat toate highlighturile menţionate la fiecare album: partea 1, partea 2, partea 3, partea 4.

S-ar putea să am typos care să nu le observ deşi am recitit de vreo 2 ori. Fiţi îngăduitori😛 (şi vă rog trageţi-mă de mânecă să corectez😀 )

About cherrypick


28 responses to “The 2008 Cherrypick awards

  • prowler

    ai bunghit cateva, da’s si multe pe care io nu le-as fi bagat… fir’ar, acu tre sa fac si eu😀

    si o sa mai ascult o data audrey’u

  • cherrypick

    Amu noah, în primu rând tu eşti mai metal ca mine😛 Aştept curioasă😀

  • TheFly

    Manca-ti-as, de majoritatea n-am auzit ever (de artisti adica, de albume ce sa mai spun…) si, doi la mana, eu n-as putea face nici macar un Top 10 cu albumele mele preferate din 2008….frate, sunt in urma rau la capitolul cultura muzicala….tu asculti muzica si-n somn?:))

  • cherrypick

    Îs sigură că ai găsi câte ceva să-ţi placă😉

  • fanitza

    şi mie mi se par multe, 50 de albume! topurile se fac în maxim 10 locuri, ce e sun 10 deja începe să nu îţi placă. ce să mai vorbim de locul 50!🙂

  • cherrypick

    Mai am albume de anu ăsta care mi-o plăcut şi nu o ajuns pe listă.
    Dacă le vrei doar pe primele 10 scroll down pana acolo şi citeşte-le doar alea😛

  • fanitza

    nu am să comentez clasamentul, doar e cherrypick awards!😉

    eu multe aş fi scos şi gia nou l-aş fi urcat undeva mai sus.🙂 de fapt, eu ce vorbesc, nici măcar un top 10 nu am… nu mi-am format!

    totuşi mă surprinde, că deşi ai ascultat pe boni iver, care ocupă chiar un onorabil loc 10 în topul tău, jack johnsonul nou nu se regăseşte de fel acolo, cu toate că, în opinia mea umilă, are un album de trei ori mai bun decât cel a lui boni!

  • cherrypick

    E unul din albumele care mi-o plăcut dar nu o ajuns pe listă. Probabil nu m-o prins în cele mai bune momente când l-am ascultat, de nu s-o legat mai tare de mine.

  • fanitza

    😀

    şi anul trecut ţi-am recomandat ceva ce nu aveai pe listă, ai ascultat şi nu ţi-a plăcut!

    aşa ca să mă repet, keep a try for albumul nou a lui kaki king, numit dreaming of revenge! sper ca de data asta să îţi placă recomandarea! cred că e totuşi mai pe gustul tău, decât andrew bird!🙂

  • cherrypick

    Îl ştiu, e nice tipa, dar nu mi-o spus nimic în mod special.

  • fanitza

    god!🙂

    bne zice thefly, tu chiar asculţi multă. multă, multă muzică!😉

    nu ştiu să fie ceva lansat anul acesta ce am ascultat şi nu ai ascultat şi tu, poate doar katy perry!😛

    iar din cele ascultate de tine, sunt ferm convins că nu am ascultat o mare-mare grămadă!

    no, gata cu comentariile, aştept topul de anul viitor!

  • cherrypick

    Deja am o lista de vreo 20 de albume care le vreau anu ăsta😛

    Marius cred că o ascultat mai multă decât mine😀
    Katy Perry m-o enervat aşa tare cu piesa de la radio încât am refuzat să ascult albumu

  • babylonoise

    pe langa alea de sus, ce mi-o mai placut mie FOARTE mult anu asta:

    Fleet Foxes – Fleet Foxes
    A Mountain Of One – Collected Works
    Deerhunter – Microcastle/Weird Era Continued
    Fuck Buttons – Street Horrrsing
    Does It Offend You, Yeah? – You Have No Idea What You’re Getting Yourself Into
    Calexico – Carried To Dust
    Peter Bjorn and John – Seaside rock
    Grouper – Dragging a Dead Deer Up A Hill
    School of Seven Bells – Alpinisms
    Patrick Watson – Close To Paradise
    Brazilian Girls – New York City
    Gang Gang Dance – Saint Dymphna
    The Black Angels – Directions To Seek A Ghost
    White Denim – Exposion
    Dengue Fever – Venus On Earth
    Cloudland Canyon – Lie In Light
    The Young Gods – Knock on Wood
    Irmin Schmidt & Kumo – Axolotl Eyes
    Kaki King – Dreaming of Revenge
    Nomo – Ghost Rock
    Chad VanGaalen – Soft Airplane
    Rio en Medio – Frontier
    Foals – Antidotes
    Dr. Dog – Fate
    Herman Dune – Next Year In Zion
    The Helio Sequence – Keep Your Eyes Ahead
    Boris – Smile
    Mystery Jets – 21
    Mercury Rev – Snowflakes Midnight

    plus mai multe albume de jazz/fusion/folk/world

  • clown23

    e posibil? steven wilson n-a intrat in top 10? aaaaaaaaaaaaaa, mariaaa! mi-e frica sa mai dau log in aici. e o greseala, iti spun.

  • calinocea

    wow…am descoperit foarte multe de care nu stiam. felicitari pentru top si multumesc pentru upload

  • leu

    multumesc pentru top si pentru mp3!
    topul asta, e ca o cireasa de babilonul muzicii🙂

  • cherrypick

    Merci şi eu de apreciere🙂

  • The 2009 Cherrypick awards « Babylon Noise

    […] de cherrypick Cum m-am obişnuit deja, postul de faţă fiind al treilea de acest gen (2007 | 2008), sfârşitul de an mă stimulează să trag linie şi să fac măcar un top de moment. Am ascultat […]

  • sshadow

    Cam tarziu, dar foarte, foarte misto topul, multumesc mult pt o groaza de muzica buna descoperita.

  • cherrypick

    What are you talking about?! Niciodată nu e prea târziu! Să-ți fie de bine și merci de aprecieri😉

  • sshadow

    I also love your blog🙂. Cum iti zicea un comentator: „ah, someday you’ll be sooooo rewarded for sharing all this music with me, with us.” Si ma bucur sa descopar ca nu sunt singurul freak care asculta tone de muzici aproape tot timpul cat e awake.

  • cherrypick

    Merci merci, înțeleg exact ce vrei să zici.
    Dacă vezi ceva ce-ți place și nu găsești, let me know😉

  • sshadow

    Thnx, you’re a sweetie🙂. M-ar interesa Arms and Sleepers…

    & Hehe, i would also describe myself as a caffeine and music addict, movies and books lover although i like my coffee always latte😛.

    Iti dau un add pe fb?😀

  • cherrypick

    sure thing. dar specifica te rog cine esti ca altfel dau ignore fara rusine. I need to somehow know the people I befriend😉

  • sshadow

    The girl with the greenish-sittingonabenchandcontemplatingalake-pic🙂.

Lasă un răspuns

