[concert lipsă.]

Mă agăţ în cârligul Mariei şi încerc să scriu despre cum am văzut şi am auzit Klimt 1918 în Irish & Music Pub. Spun „încerc”, da, ca de obicei, e toposul modestiei, dar de data asta e chiar ceva mai mult: nu îmi amintesc. Până acum, e singurul concert pe care nu mi-l amintesc. Mi s-a părut deosebit de scurt şi totuşi au fost trei trupe în deschidere: Alternativ Quartet, Twisted Cables şi Luna Amară, abia apoi Klimt 1918. Să fi produs entuziasmul ceva arderi de circuite, ceva pierderi de memorie? Tot ce se poate. De la Alternativ Quartet îmi amintesc părinţii băieţilor din trupă, muzica lor ritmată şi cum am rămas pe gânduri la două versuri… rectific: îmi amintesc părinţii băieţilor din trupă, muzica lor ritmată şi-atât (tocmai am realizat că versurile le-am uitat). The Twisted Cables eram nerăbdătoare să văd pentru că-l ştiu pe Mihai şi ascultasem pe myspace, mare mi-a fost surpriza când am zărit-o pe solistă. A fost fain şi coverul lor Cure cu un individ ce mi-a părut om bun. Îmi dau seama că parcă sunt rânduri scrise de-un nebun ce fragmentează realitatea cum o domnişoară sclifosită fărâmiţează pâinea, dar, dar!, n-am ce-mi face căci am în minte numai fragmente disparate, îmbrăţişări, mâini pe umeri, dans şi mai ales pogo la Luna Amară pe care apropos i-am văzut live pentru prima dată. M-a speriat felul în care arată Nick, Mihnea mi-a întărit convingerea că are o privire foarte periculoasă, minunat că au început cu Gri Dorian, grozav că au făcut un cover după Nine Inch Nails. Am făcut un pogo-brânci pentru că era cam singura noastră ocazie: la un concert în Cluj, unde nimeni altcineva nu părea să se mai agite, noi prezenţi în număr aşa mare… cine ar fi rezistat?

Când urma Klimt tot ce aveam de făcut era să hotărăsc unde să stau: erau prieteni în faţă, prieteni în rândurile 3-4, prieteni pe margine, prieteni un rând mai în spate… Hm. Încerc să-mi dau seama ce nu-mi amintesc… cum m-am simţit? ce au cântat? cum arătau? cum s-a desfăşurat? Am o poză cu playlistul, ca sinteză se poate spune că au cântat 5 piese noi, 5 piese dopoguerra şi una veche. Nu pot spune că am fost dezamăgită că nu a fost Undressed Momento. Pe de altă parte, nu pot spune nici că nu m-am lamentat. Ei. Mă gândesc cum să-i descriu pe băieţii de la Klimt. Păi în primul rând fac toţi ochii mari când te duci să vorbeşti cu ei, pregătiţi să te asculte, sperând parcă să-ţi înţeleagă engleza. Foarte sociabili, deschişi, volubili, zâmbitori. Material bun pentru anunţuri matrimoniale. Lăsând asta de-o parte… mi-a sărit inima de bucurie când am văzut că începe concertul, că urcă pe scenă, că-s aşa de aproape, nu atât de ei ca indivizi, ci de ei ca oameni care scot sunete şi fac muzică. Am cântat unde mi-am amintit versurile, am dansat în rest, am privit cu încredere şi speranţă spre cei pe care îi aveam alături şi-am urlat din tot sufletul: you feel so aliiive. Cântecul serii pentru mine: Ghost of a Tape Listener (previzibil, având în vedere contextul călătoriei mele la Cluj).

Tot dau târcoale acestor rânduri, îmi tot vine să lungesc povestea. Adevărul e că nu am nimic de spus. Mi-a plăcut, a fost un concert bun, o experienţă frumoasă, mi l-am dorit atât de mult. Poate am anticipat prea mult momentul ăsta, „cronica emoţionantă” pe care cineva intuia maliţios încă din seara concertului că o voi scrie. Prespun că resimt presiunea precum o piatră ce zace pe fundul unui ocean de impresii. Unde mi-e oglinda cu ape ce reflectă distorsiunile din dezordinea mea mentală (poate chiar mintală)?


Am o singură poză cu Klimt 1918, poză de grup, lume multă, dragă şi colorată, Davide după fete, înghesuială, geci şi genţi, afişul întins timid spre obiectiv de o bună pretenă – Dănuţa – şi de Marco: eu-s cu ochii închişi.


Lasă un răspuns

