Hip hop with brainz

Deşi ştiu că există – cam ca în orice gen de muzică – şi hip hop mişto, tot timpu am o oarecare reticenţă când vine momentul să ascult astfel de trupe.

În cazul de faţă nu am ştiut ce mă aşteaptă, pentru că Late Night Cinema, a celor de la Blue Sky Black Death, l-am luat pentru copertă. Ca şi în alte cazuri de care am mai scris pe aici, sub copertă am găsit ceva deosebit de mişto.

Blue Sky Black Death – The Era When We Sang

Blue Sky Black Death îs Kingston (Kingston Maguire) and Young God (Ian Taggart) care se ocupă în mod special de produs albume pentru alţi hip-hoperi. Numele e unul metaforic, şi e, după cum spun ei, a skydiving phrase alluding to beauty and death. Late Night Cinema (2008) este doar al doilea album efectiv al lor – după A Heap of Broken Images (2006) – deşi cei 2 lucrează împreună din 2004 şi de-atunci o produs peste 10 materiale (albume şi singleuri în diverse colaborări)

Blue Sky Black Death – Ghosts Among Men

Cel mai tare m-o suprins la trupa de faţă complexitatea muzicii. Hip-hopul nu trebuie să fie o înşiruire de  fuckuri şi suckuri cu o muzică repetitivă şi fadă pe fundal.

Poate să fie o combinaţie extraordinară între beaturi – alea care fac pe un ascultător să catalogheze o anumită muzică drept hip-hop – şi instrumente clasice ca şi vioara, orga sau trompeta. Nişte sintetizatoare pe ici pe colo, sampleuri vocale din alte piese, bucăţi de soundtrack, sau chiar replici luate din filme, şi gata! Băieţii de la Blue Sky Black Death o ştiut să le combine în aşa fel încât să le iasă o muzică foarte închegată şi ordonată, deşi la prima audiţie poate părea haotică.

Blue Sky Black Death – Listen Child

Şi cum să nu-ţi placă hip-hopul în astfel de situaţii? Aşa că toţi care apreciază combinaţiile mişto, muzica instrumentală, beaturile, şi ritmurile care ţi se blochează în minte, să facă bine să asculte Late Night Cinema. Eu una, m-am îndrăgostit la prima audiţie.

About cherrypick


Lasă un răspuns

