Shoegazing on Sunday

M-am trezit după un somn excelent pe la 1. N-am mai dormit de foarte mult timp aşa bine. M-am tot gândit ce să ascult…ce să ascult. Am început să „răsfoiesc” folderu cu muzică şi m-am oprit la Cocteau Twins. De acolo totul o decurs de la sine.

Shoegaze Sunday.

Pe Cocteau Twins i-am descoperit acum vreo 5 ani, cand un prieten virtual din State îmi spunea că îs trupa lui de sulet dintotdeauna. Mi-o trimis vreo 3 piese să încerc şi m-o covins. Nu mai avusem nici o interacţiune cu genul ăsta muzical şi mi s-o părut ceva fantastic. Muzică dreamy, versuri foarte mişto, iar vocea Elizabethei Fraser m-o cucerit imediat (abia apoi am aflat că ea e vocea de pe Mezzanine-ul celor de la Massive Attack).

Four-Calendar Café o fost lansat în 1993 fiind penultimul album al trupei. Mai pop decât precedentele, cu versuri mai inteligibile şi cuvinte mai bine articulate din partea Elizabethei, albumul de faţă o devenit repede preferatul meu din discografia scoţienilor (cu Treasure foarte aproape după). Am avut şi o mică obsesie cu Blubeard.

Pe atunci eram în alte perioade muzicale, aşa că nu am aprofundat genul. Asta urma să se întâmple doi ani mai târziu, când am auzit o piesă foarte miştoîntr-un episod din seria I din Gilmore Girls. Am notat versurile şi am gugălit.

I want to hold the hand inside you
I want to take a breath thats true

An aflat că se numesc Mazzy Star iar piesa în cauză e Fade Into You. Pasul evident a fost să aprofundez. Am ascultat şi răsascultat toate cele trei albume, şi m-am îndrăgostit iremediabil albumul She Hangs Brightly (1990)

David Roback şi Hope Sandoval au fost un duo perfect pentru 11 ani. El făcea muzica, Hope făcea versurile. Muzică foarte simplă, versurile nu sunt decupate după muzică. Pentru Hope nu rima contează. E important să spună ce are de spus. Ca şi sample, prefarata mea, Blue Flower

Coperta albumului este o poză din interiorul hotelului Tassel din Bruxel. De căutat şi clipuri sau înregistrări video pentru că Hope e foarte frumoasă🙂

Văzăndu-mă în perioada Mazzy, un prieten mă întreabă dacă am ascultat vreodată My Bloody Valentine. Am recunoscut că nu-mi place deloc numele trupei şi ăsta e motivul principal pentru care nu le-am acordat o şansă (dap, un pic judgemental dar asta e). M-am trezit cu When You Sleep în inbox. Loveless mi-o dominat winampul vreo două săptămâni după. M-am luat cu greu urechile de pe album. Atunci am hotărât că o să mă pun să ascult tot ce am respins din cauză că nu-mi plăcea cum sună numele.

Soundul mi se pare euforic, vocile oarecum înăbuşite, deşi se înţeleg bine versurile. Chitara e blurry, iar eu încă sunt de părere că albumul trebuia să se numească Lovefull nu Loveless, asta pentru că mi se pare că are o senzualitate aparte.

When You Sleep o rămas şi acum piesa mea preferată🙂

Vestea bună e că My Bloody Valentine revin. Album nou, turneu nou (tocmai au cântat în Londra, primul concert live după 16 ani. Cred că o fost ceva de vis🙂 )

Am tot citit despre Slowdive că ar sta în umbra mai sus amintitei trupe şi că e greu să atingi performanţele lor. Eu susţin că s-au descurcat foarte bune cu Souvlaki.

E drept că l-au avut pe Brian Eno ca şi co-producător şi sigur asta o avut ceva de spus. De remarcat coverul foarte reuşit la Some Velvet Morning (în original cântat de Nancy Sinatra şi Lee Hazelwood). Preferata mea cred că e When the Sun Hits, la care The Gathering (cu minunata Anneke, evident) au făcut un cover foarte frumos. Cînd o să pot călători în spaţiu, o să o fac cu albumu ăsta în urechi😀

Ultimul album din playlistul de azi e P L E A M A R-ul peruanilor de la Resplandor. Nu detaliez pentru că au un post dedicat aici. Trebuie să spun doar că e unu din cele mai bune album de shoegaze de după 2000. Ah, şi că după mai multe ascultări, pisa preferată mi-o devenit Raindrops🙂 Coperta o pun iar pentru că îmi place foarte mult şi pentru că datorită ei am descoperit trupa😀

Nu-mi rămăne decât să vă urez o duminică visătoare🙂

About cherrypick


9 responses to “Shoegazing on Sunday

  • alexbatishte

    slowdive din 93 seamana cu ceea ce facea Vini Reilly in 81

    si se pare ca aia de la Slowdive au auzit de Durutti Column, citind ceva de pe aici
    http://www.amazon.com/Pygmalion-Slowdive/dp/B000BJRJBI

  • cherrypick

    N-am ascultat The Drutti Column decât foarte puţin şi aparent fără prea multă atenţie. Merci de linkuri. O să îi acord mai multă atenţie în viitorul apropiat🙂

  • alexbatishte

    durutti column nu merita prea mare atentie , dupa parerea mea , pentru ca discografia e prea mare, muzica prea ne-muzică . eu am ascultat mai mult albumul vini reilly , dar.. neah, nu recomand nimic de la durutti column, era ceva pur informativ , sa se stie ca durutti a fost o trupa influenta pentru slowdive, brian eno , fripp .. cam atat

  • Simei Dublinski

    I could not help but translating the whole post =P

    I’m glad you like the albums just like I do. Bluebeard, When you Sleep and When the Sun Hits are just the best shoegazing/dream pop you can get.
    They all can change my mood wherever I am.

    For me they’re even more, because they marked a specific time in my life.

    =D

    (I’m about to check out Mazzing Star)

  • cherrypick

    How did you translate it? Is there any online translator from Romanian? I had no idea🙂 Anyway, I really appreciate your effort😉

    Please do check out Mazzy. I’m pretty surprised you don’t know them already

  • Susana

    Whaa! Shoegaze… just dreamy. E o muzica ce te face sa plutesti undeva departe, sa visezi, sa vrei sa fie noapte si sa ratacesti pe strazi…

    „When you sleep” e si preferata mea de la MBV. Chiar ma bucur ca au revenit anul asta:D Imi plac si Slowdive.

    Ma bucur ca mai scrie cineva despre shoegaze… M-am saturat de atata „indie de duzina”. Imi place blogul tau, are muzica chiar speciala, care inseamna ceva si care are ceva de spus. Felicitari!

  • cherrypick

    Merci de aprecieri😀
    O mică precizare, blogul e al nostru – suntem mai mulţi – Iţm not taking all the credit.
    Dar ne place shoegaze-u😉
    Mai hai pe la noi😀

  • Susana

    oops, n-am stiut. reformulez: blogul vostru:D
    si mai vin pe la voi, ca imi place;)

Lasă un răspuns

