Resplandor

La început a fost o copertă. Cea a albumului lansat anul acesta. Mi-o plăcut din primul moment în care am văzut-o. Surpriza mai mare o fost ce se ascundea după copertă.

Trupa vine din Lima, Peru şi este dovada vie a faptului că shoegazeul nu e mort. Combinat frumos cu dream pop, noise pop şi indie, versuri în engleză şi spaniolă, Resplandor – în traducere strălucire, splendoare – au creat reţeta perfectă a unei muzici pentru visători.

După ce m-am delectat cu proaspătul album, am aflat că Antonio Zelada şi Luis Rodriguez fac muzică din ’96. În 98 au scos primul EP, iar în 2000 primul album full legth, Elipse, re-editat în 2005. Trebuie să recunosc că la început mi s-o părut foarte ciudat să ascult shoegaze cu versuri în spaniolă, dar adevărul e că dau foarte bine.

Resplandor – Melancolía

În 2002 lansează al 2-lea album, Ámbar, album care a însemnat debutul international al peruanilor. Criticile pozitive de pe urma acestuia au însemnat un 2003 în turneu prin Americi.

Resplandor – Bajo oscuro cielo

În martie anul curent au lansat P L E A M A R, albumul prin care am găsit trupa asta foarte mişto.

Resplandor – Downfall

Mi se pare ciudat că – deşi când m-a luat febra shoegazeului căutam cam orice auzeam că se încadrează în gen – n-am auzit de peruani până în momentul de faţă şi îs curioasă câţi din cei cărora le place genul îi ştiu. Mi se par foarte sub apreciaţi şi consider că oricine ascultă cu plăcere Slowdive, My Bloody Valentine, Cocteau Twins şi altele asemănătoare, trebuie să asculte Resplandor.

About cherrypick


5 responses to “Resplandor

Lasă un răspuns

