Cover me but worth all the effort (III)

Am tot notat conştiincioasă când am dat de câte un cover care să-mi rămână întipărit în minte şi azi m-am decis să le împărtăşesc.

Into Dust

Original: Mazzy Star
Cover: Ashtar Command

Ashtar Command dau un sound cu totul nou piesei Into Dust. E mult mai optimist, mai luminos parcă. Şi cu toate astea nu poate să nu îmi placă mai mult originalul.

Cinder Alley

Original: 16 Horsepower
Cover: Manes

Aici mi se pare că Manes reuşesc să spună mai multe prin interpretarea lor. Şi vocea şi ritmu mi se par mi cu vână şi mai potrivite cu piesa decât în cazul originalului.

Superstar

Original: The Carpenters
Cover: Sonic Youth

Mie nu-mi place Sonic Youth. Dar piesa asta îi foarte faină. Dacă originalul mi se pare o lălăială – să-mi scuze fanii trupei termenul – coverul îmi merge direct la inimă.

Lover’s Spit

Original: Broken Social Scene
Cover: Feist

Feist e foarte simpatică într-un concert şi îşi cere scuze faţă de Broken Social Scene pentru interpretarea ei. Cu mâna pe inimă vă spun că nu are de ce. Piesa suna la fel de mişto şi în original, şi în varianta domnişoarei.

When the Sun Hits

Original: Slowdive
Cover: The Gathering

Cam acum un an am dat mai tare de shoegaze ca gen, şi citisem pe undeva ca Slowdive, mai ales albumul Souvlaki(’93), îs o trupă ce trebe neaparat ascultă pe gen. M-am îndrăgostit de respectivul album, iar piesa asta – When the Sun Hits – mi-o fost din start una din preferate. La un moment dat am găsit un B-Sides Gathering, l-am luat, l-am pus în playlist, şi la un moment dat am avut marea, şi foarte plăcuta surpriză să o aud pe Anneke cântând piesa asta. O versiune mai energică dar la fel de faină ca originalul. Una din puţinele cazuri în care nu mă pot hotărî spre care să înclin.

Unravel

Original: Björk
Cover: Radiohead

Mare surpriză. Un webcast din 8 noiembrie 2007. Radiohead cântând Unravel. E categoric altceva.

Wish You Were Here

Original: Pink Floyd
Cover: Marillion

În timpul unui concert live Marillion s-au decis să facă un cover după celebra piesă. Ce are diferit acesta faţă de celelalte sute, poate mii de variante ale piesei? H a dat publicului ce e al lui…oricum se ajungea la cântat glas la glas cu publicul, de ce să strice magia?

Demni de menţionat aici sunt Byron live, care intrepretează foarte fain Lazy a celor de la Noir Désir şi Paranoid Android de la Radiohed.

De asemenea ţin să amintesc că a fost lansat al doilea cd de coveruri semnat Cat Power. După The Covers Record în 2000, luna asta a lansat Jukebox – un album foarte drăguţ.

Tot legat de coveruri, pe imnul trifoiului, în preajma sărbătorilor au existat 10 days of covers. Aruncaţi acolo un ochi pentru detalii😉

Partea I
Partea a II-a

About cherrypick


7 responses to “Cover me but worth all the effort (III)

Lasă un răspuns

