The 2007 Cherrypick awards

La sfarsit de an, tragem linie, calculam, numaram, alea alea, si scoatem lista finala.

Eu am ales primele 50 de albume care mi-o placut cel mai mult anu asta si am zis sa impart asta si cu restu lumii. So here it goes. O iau descrescator sa cresc suspansu :))

50. Devendra Banhart – Smokey Rolls Down Thunder Canyon

Dragut, dar nu mi s-o parut ca aduce nimic nou fata de celelalte albume D. B.

49. Marillion – Somewhere Else

Ma asteptam la muuuult mai mult. Most Toys mi se pare ca nuca-n perete, noroc cu Somewhere Else, No Such Thing si Other Half care imi plac f f mult

48. Hooverphonic – The President of the LSD Golf Club

E drept ca l-am ascultat de putine ori si ar putea urca daca i-as da mai multa atentie, dar deocamdata e aici. Parca ma asteptam si de la ei la putin mai mult, dupa frumusetea aia de No More Sweet Music.

47. Rufus Wainwright – Release the Stars

Pentru cele cateva piese bestiale.

46. José González – In Our Nature

Prefer Veneer oricand😐 Coverul la Teardrop e fainut, dar nimeni nu poate sa intreaca MassiveAttack cu Liz Fraser la voce. And that’s that.

45. Dave Gahan – Hourglass

N-am ascultat celalalt album al lui solo, dar asta suna chiar bine. Plus ca Dave arata tot mai bine pe masura ce trece timpu (ups, creca asta trebuia sa tin pt mine :D)

44. Manic Street Preachers – Send Away the Tigers

Acelasi sound MSP. Autumn Song face tot albumul, desi sunt care zic ca featuringu cu tipa de la Cardigans are rolu asta.

43. Æon Spoke – Æon Spoke

Pentru ca He’s still Pablo🙂

42. Grant Lee Phillips – Strangelet

Se putea si mai bine – see Nighteeneighties sau Virginia Creeper

41. Puscifer – V is for Vagina

Momma Sed ftw.

40. Dax Riggs – We Sing of Only Blood or Love

Solistul trupei Deadboy and the Elephant Men cu album solo. Voce excelenta.

39.Travka – Vreau sa simt Praga

Unele piese nu-mi plac deloc, alte foarte mult. Fain album per total :))

38. Neurosis – Given to the Rising

Just love the sound.

37. Pelican – City of Echoes

Dupa cum ma si asteptam, un album post-rock/sludge/ce mai vor ei foarte nice

36. Bee and Flower – Last Sight of Land

O surpriza foarte placuta, pentru ca nu stiam ca scot anul asta album. Acelasi stil cu cel de acu 4 ani, un album frumos🙂

35. Omar A. Rodriguez-Lopez – Se Dice Bisonte No Buffalo

Unu din cele 4 albume scoase de el anu asta, toate faine, dar asta cel mai cel🙂 Apare si vocea lui Cedric pe ici pe colo, ceea ce da bine oricand😀

34. The Pirateship Quintet – The Pirateship Quintet

Unu din albumele alea luate dupa coperta. Instrumental foarte frumos, artwork la fel.

33. Two for the Road – The Perfect Kiss

Am tot amintit de el pe aici, nu mai zic nimic.

32. Modest Mouse – We Were Dead Before the Ship Even Sank

Un album energic numa bun de ascultat in drum spre scoli. Ma asteptam la ceva misto stiind The Moon and Antarctica😀

31. UNKLE – War Stories

Featuringurile fac tot albumul, mai ales cel cu Josh Homme pe piesa Restless

30. Tin Hat – The Sad Machinery of Spring

Muzica numai buna de citit/invatat. Tot Book of Silk e mai misto

29. CocoRosie – The Adventures of Ghosthorse and Stillborn

Ceva diferit fata de ceea ce o avut de spus pana acum cele 2 surori excentrice. Dar cum diferit =/= naspa, un album foarte misto (se bate cu La Maison de mon Reve penru locul I)

28. Travis – The Boy With No Name

Una din cele mai placute surprize pe anu asta. Un album foarte misto, care ma tot duce cu gandul la liceu – cred ca soundu e de vina. Selfish Jean are unu din cele mai misto clipuri pe anu asta😀

27. Urma – Trend Off

Mult asteptatul nou Urma. Unele piese is f f misto, is cateva care nu-mi plac deloc. Totusi, Back to my Room si Roll the Dice m-o prins din prima

26. Wilco – Sky Blue Sky

Hate It Here ftw😀 Vocea ma face sa tot ascult Wilco.

Si acum sa trecem la lucruri mai serioas. Partea a2a.

25. Feist – The Reminder

Si daca era numai How My Heart Behaves pe album nu ma suparam (prea tare). Su-per-ba piesa.

24. Múm – Go Go Smear the Poison Ivy

Fara solista originala. Au facut un album mult mai viu, preferatul meu de la islandezi, indiferent de ce zic carcotasii😛

23. Sigur Rós – Hvarf/Heim

Dublu album, piese avute si neinregistrate / live acustic. Eh, Sigur Rós is Sigur Rós🙂

22. Grails – Burning Off Impurities

Intre preferatii mei intr-ale post-rockului. Inca un album foarte misto din partea americanilor.

21. Charlotte Gainsbourg – 5:55

Fiica celebrului Serge Gainsbourg si celeilalte jumatati ale duetului piesei Je T’aime… Moi Non Plus. Charlotte seaman foarte bine cu mama ei atat la fizic cat si la voce. 5:55 e produs cu cei de la Air, rezultatul e un album foarte misto. The Operation ftw.

20. Tori Amos – American Doll Posse

Cel mai regretat concert pe anu asta, cot la cot cu Faithless😦

19. Manes – How the World Came to an End

Era si timpul sa mai scoata Manes ceva. Avant-garde de nota 10. De ascultat cap-coada.

18. Seabear – The Ghost That Carried Us Away

Al doilea album al trupei islandeze, la fel de misto ca primul. O trupa foarte draguta🙂

17. PJ Harvey – White Chalk

PJ mult simplificata. Superb album.

16. Stars – In Our Bedroom After the War

Cel mai misto Stars de pana acum🙂

15. Mugison – MoogiBoogie

He’s got the Boogie.😀

14. Alcest – Souvenirs d’un Autre Monde

Dragoste la prima ascultare. Piesele mi se par foarte inocente. Cred ca coperta e de vina🙂

13. Ulver – Shadows of the Sun

Ceva mult mai melodios si mai linistit din partea Ulver, dar la fel de frumos. Garm ar trebui sa cande 24/7 cu vocea aia a lui.

12. Sans Arc – When Eye Meets Eye

Luat tot pentru coperta. Trebe iar sa ma felicit pentru alegere. Post-rock + shoegaze =❤

11. Anekdoten – A Time of Day

Tot albumul asta are versuri execelente.

10. Byron – Forbidden Drama

Da, chiar asa mult imi place. Versuri, muzica, concerte, etc

09. Radical Face – Ghost

Coperta preferata pe anu asta. Un album pe masura. Am mai vb de el pe aici.

08. New Ruins – The Sound They Make

Si pe asta l-am mentionat. Impreuna cu Radical Face si Solar Powered People, cele mai misto debuturi pe anu asta.

07. Aereogramme – My Heart Has a Wish That You Would Not Go

Mellow music, voce misto, ca sa citez un prieten, Radiohead meets Sigur Rós.

06. Queens of the Stone Age – Era Vulgaris

Sincer, nu ma asteptam sa-mi placa asa mult. Un album excelent de la Josh Homme and co. As dansa toata ziua pe Make It Wit Chu ;))

05. Blackfield – Blackfield II

Un album la fel de misto ca primul din partea lui Wilson si a lui Aviv Geffen.

04. Solar Powered People – Solar Powered People

De cand le-am ascultat cele 4 piese care le aveau pe profilul Myspace am tot urmarit netu sa vad cand scot album. O fost dragoste la prima ascultare. Albumul suna excelent, instrumental, vocal, tot. Surpriza anului pentru mine. Coperta e si ea misto. Sper sa o tina baietii tot asa😀

03. Beirut – The Flying Club Cap

Unu din artistii despre care pot spune ca imi place in intregime. Fiecare piesa e misto, vocea e superba, muzica la fel. The future seems bright for Zach Condon😀 Sper sa o duca mult si bine asa.

02. Björk – Volta

Da, stiu ca lumea e dezamgita. I couldn’t care less. Mie mi-o placut foarte mult Volta. Cu tot cu Innocence, cu Declare Independece, si mai ales cu Dull Flame of Desire si My Juvenile. Eram hotarata pana acum un minut sa-l pun pe locul I, dar m-am razgandit, si l-am inversat cu locul 2😛

01. Radiohead – In Rainbows

Astept de mult album nou Radiohead. Am tot auzit piese noi (din bootleguri live). Am avut fel si fel de asteptari si ma pregatisem deja sufleteste pentru dezamagire. Din fericire, si spre uimirea mea, nu s-a produs. Radiohead o scos un album excelent. Urechile mele o gasit elemente din fiecare album precedent in In Rainbows. Album preferat, impreuna cu OK Comupter.

Si……

Albumul anului, un fel de locul 0 : Porcupine Tree – Fear of a Blank Planet

Da, eu is gica contra de data asta, mi-o placut foarte foarte mult albumu and that’s that. Putea sa fie si mai bun daca puneau Normal de pe Ep-u Nil Recurring in loc de piesa Sentimental. Deh, nimeni nu e perfect.

Trupe care puteau mai mult (a se citi de la care ma asteptam la mai mult) anul asta: Riverside, Agua de Annique, Smashing Pumpkins, Norah Jones.

Ce nu mi-o placut: Firma, Lake of Tears, Air si mai ales Ween (da piesa Object e dementiala,macar atat)

About cherrypick


22 responses to “The 2007 Cherrypick awards

  • Florin Chereji

    Sentimental e cea mai misto piesa de pe Fear🙂 Normal mere langa, nu in locu ei…

  • The 2007 Cherrypick awards

    […] The 2007 Cherrypick awards …puteau mai mult (a se citi de la care ma asteptam la mai mult) anul asta: Riverside, Agua de Annique, Smashing Pumpkins, Norah Jones. […]

  • fanitza

    Travis – The boy with no name

    „Una din cele mai placute surprize pe anu asta. Un album foarte misto, care ma tot duce cu gandul la liceu – cred ca soundu e de vina. Selfish Jean are unu din cele mai misto clipuri pe anu asta”

    trebuie că o fi soundu’😕 . albumul respectiv nu are absolut nicio legătură cu liceul😀

    oricum văd cât de relist este topul tău, din moment ce andrew bird, armchair apocrypta nu apare la voi în top. btw, eu îl consider albumul anului în materie de indie. şi nu numai eu.

  • fanitza

    ascultă-l… o să îţi placă. îţi garntez!

  • cherrypick

    Stiu ca abumul in sine nu are treaba cu liceul.

    Este un top pur subiectiv, din ce am ascultat eu si ce mi-o placut mie cel mai mult anul asta. Nu e vorba aici de realism sau lipsa lui🙂 Ce ai enumerat mai sus nu am ascultat, probabil o voi face🙂
    In plus, dupa cum observi nu e un top indie (ba chiar e foarte variat in genuri), si nici blogu nu e numai despre indie.

  • fanitza

    nici eu nu ascult numai indie… dar mă gândeam că din moment ce travis e în top cu un album din 2007, nu putea să lipsească şi andrew bird. cu albumul lui din 2007.

    fain blogul… promit să mă mai întorc pe aici.

  • cherrypick

    Mai sunt albume care mi-o placut anu asta dar nu la fel de mult ca astea (de exemplu Blonde Redhead, Husky Rescue, Arcade Fire, Piano Magic, Voxtrot, si altele)
    Is convinsa ca am ratat albume misto din 2007. Asa s-a intamplat in fiecare an. Il caut acum, il ascult, si-ti zic cum mi s-o parut🙂
    Esti oricand binevenit😉

  • fanitza

    am o întrebare… dacă nu e ceva stres… eşti din cluj sau stai în cluj?

  • cherrypick

    Stau in Cluj de 2 ani jumate

  • fanitza

    te-a trădat accentul😛 e din cauza lui m-o în loc de m-a😆

  • babylonoise

    fanitza, evident ca e subiectiv topu.
    uite, la mine ar fi intrat andrew bird, rio en medio, soulsavers, bat for lashes, m83, thurston moore, koop, kinski, iron&wine, west indian girl

  • babylonoise

    vaaaai! si cum am uitat de arcade fire?! e clar intre primele 3

  • fanitza

    babylonoise… prima dată când am citit articolul, nu am citit cu atenţie introducerea, ci titlurile şi ce scria despre albume. ce să-i faci, sunt lacom😀 apoi m-am prins că e un top subiectiv, dar asta la scurt timp după ce am postat.

    oricum felicitări pentru munca pe care o prestaţi pe aici. eu cred că voi deveni unul dintre cititorii voştri.

  • babylonoise

    shi io am avatar cu shrek pe un anume forum. creca seman putsin cu el. hihi…adica hahahahaha

  • prowler

    esti nebuna, nu ti-a placut ween😐 ultimele 2 cantece sunt teh best ev0rrrrrrr

    puscifer, unkle, manes sunt relativ varza

    la anekdoten nu prea pricep cum poti spune ca are versuri excelente, cand exprimarea pronuntia si frazarea (asta e cuvant adevarat?😛 ) lasa muuult de dorit😦 e ca si cum au uitat engleza de la ultimu album incoace

    aereogramu e de anu trecut si e ghey

    la alcest ai nimerit-o🙂 tipu a si zis in interviuri ca alcest e muzica unei lumi de vis de-a lui de cand era mic si visa curcubee si licorne

    blackfield si aeon spoke sunt lalaieli dar esti fata, nu te cert prea tare😛

    ulver si radiohead m-au dezamagit… dar radiohead s-au mai reabilitat cu filmuletu de l-au scos acu pe youtube, f misto \m/

  • cherrypick

    Pe langa ce o scos Ween pana acuma, nu tare. Numa Object imi place😦

    :)) cam diferite gusturi muzicale, dupa cum observ. In doar niste chestii pur subiective; niste albume care in ciuda gaynessului, a lalalielii si altor factori mi-o placut😛

  • prowler

    intr-adevar, dar unele chestii sunt perfect obiective, cum ar fi engleza stalcita de anekdoten si faptul ca ultimele 2 cantece de pe ween sunt dumnezeiesti🙂

  • aneanu

    La lista asta as adauga si eu inca doua nume: The Magic Numbers si Fields.
    Marius, poate iti faci timp de o mica prezentare pentru fiecare, te rog frumos😀.

  • cherrypick

    Magic Numbers nu e din 2006?
    Cat despre Everything Last Winter, un album foarte nice, ce-i drept.

  • Aneanu

    Ai dreptate, ma gandeam la single.

  • The 2009 Cherrypick awards « Babylon Noise

    […] 30, 2009 de cherrypick Cum m-am obişnuit deja, postul de faţă fiind al treilea de acest gen (2007 | 2008), sfârşitul de an mă stimulează să trag linie şi să fac măcar un top de moment. Am […]

Lasă un răspuns

