Rock Werchter ziua 1

Mi-a luat o ora si ceva sa intru in prima zi la concerte pentru ca se verificau biletele si in acelasi timp se puneau bratari. Din cauza acestui lucru am auzit concertul Billy Talent de la intrare. Au o energie speciala si imi pare rau ca n-am fost acolo in primele randuri.

Am prins o buna parte din concertul Air Traffic, noi nouti pe scena indie, baietii din linia a doua care probabil or sa ramana multa vreme pe-acolo daca nu vor renunta la stilul asta, mimetic.

In mod normal urma concertul lui Rufus dar a aparut o schimbare in program si i-am vazut pe cei de la Air, una dintre cele mai placut surprize de la festival. A fost echilibrul perfect intre piese vechi si noi, intre muzica electronica si lo-fi-ul chitarii. Desi o e o muzica ce se bazeaza in mare parte pe sunete produse electronic…sintetizatoare, efecte, samplere, Air nu fac deloc o muzica robotizata iar sunetul de la Werchter i-a ajutat foarte mult. Au reusit de mult ori sa treaca de la tempouri calme la vibratii puternice si sa varieze mult catre sunete ce tin mai degraba de rock.

img_3113

Setlist:

  • Radian
  • Venus
  • Napalm Love
  • Cherry Blossom Love
  • Run
  • Remember
  • People In The City
  • Mer Du Japon
  • Talisman
  • Don’t Be Light
  • Kelly Watch The Stars
  • Sexy Boy
  • La Femme d’Argent

La Air am luat contact cu publicul de la Werchter care mi se pare cel mai spontan si mai educat de la toate festivalurile rock. Acolo publicul comunica excelent cu artistul si parca niciodata cel de pe scena nu trebuie sa faca vreun efort pentru a antrena o energie speciala in concertul sau. Cu exceptia trupelor americane care fac asta tot timpul datorita culturii show-biz-ului de acolo care ii obliga la asa ceva. Air au fost la Rock Werchter pentru a promova un album excelent, Pocket Symphony, si au avut o prestatie pe masura.

Proaspat iesit de sub cortul Pyramid si cu mintele imprastiate de cei la Air in tot cosmosul si galaxiile am iesit sa iau o gura de aer si sa ma duc sa-l vad pe idolul adolescentei mele, Madalin aka Marilyn Manson. Madalin mi s-a parut la fel de dual ca si la inceputul carierei sale cand urina pe icoane si pe statuia consumerismului ca apoi sa sparga juma de avere pe haine. A fost una dintre cele mai jalnice aparitii live de la Rock Werchter, Manson asemeni unui Elvis goth, lipsit de substanta, invelit in aur, dar gol, foarte, foarte gol. Cred ca si el simte lucrul asta pentru ca teatrul sau deja pierde din spontaneitate devenind ceva mecanic, fortat. Aceleasi gesturi peste tot care dezgolesc un muzician pierdut. Acelasi teatru ieftin care masacreaza muzica. Trist…Manson a ramas doar pe monitoare cam vreo doua piese dar a compensat extazul general din primele randuri printr-o masturbare live finalizata pe o orgiastica dezlantuire de efecte de lumini, fum si ejaculare de confeti pe care probabil o face ca postludiu pentru fiecare show.

Probabil organizatorii si-au propus ca pentru prima zi sa mizeze pe aparitii puternice pentru ca si Bjork a avut un spectacol foarte bine organizat, cu o mizanscena speciala, ce aducea a opereta. La fel ca Air, Bjork a fost mind-blowing de la un capat la celalalt.

img_3194

Setlist:

  • Earth Intruders
  • Immature
  • Hunter
  • Unison
  • All Is Full Of Love
  • The Pleasure Is All Mine
  • Bachelorette
  • Army Of Me
  • Innocence
  • I Miss You
  • Vokuro
  • Wanderlust
  • Hyperballad
  • Pluto
  • Oceania
  • Declare Independence

A inceput in forta cu Earth Intruders, single-ul ales sa promoveze noul album si a terminat la fel cu Declare Independence, piesa la care se va face noul videoclip printr-un concurs anuntat pe site-ul artistei. Bjork a intrat pe scena purtand o masca cu design baroc(plus influente asiatice) si o rochie aurie, mai mult un costum pentru o nava spatiala extraterestra. La fel de inedita a fost prezenta orchestrei de suflatori care fac parte din conceptul albumului Volta si care au intretinut acest concept si peste piesele mai vechi. Pe scena mai erau clavecinul, vechiul clavecin si ReacTable o jucarie in toata regula – o masa senzitiva cu diferite tipuri de magneti care produc sunete in functie de dispunerea lor pe masa, de culorile si distantele dintre ei.
Bjork a fost extrem de mobila pe toata scena dar ceea ce te impresioneaza cel mai mult (uneori pana la lacrimi) e vocea, dincolo de lasere si scenografie.

Dupa Bjork au urmat Muse. Nu mi-au placut niciodata foarte mult, eram cam rupt in gura si am zis pas. Am stat la primele doua piese si am ramas atat de impresionat de ce pot sa faca oamenii astia LIVE, cat de puternic e tot spectacolul si cat de bine se inteleg pe scena incat pana am iesit de la festival, Muse incheiasera un concert fabulos. Abia astept sa-i vad in octombrie la Bucuresti desi experientele anterioare mi-au confirmat ca atmosfera si publicul de la Werchter, toata energia dezlantuita de o suta de mii de oameni, sunt incomparabile

postat de: baby lo noise


Lasă un răspuns

