Swirling black lilies totally ripe

Cand eram prin a8a, imi ocupam jumate din timpu’ liber la tv, pe posturile muzicale – bune vremuri de altfel, aveam frantuzescu’ MCM care dadea muzica f f misto, nemtestile viva si viva 2 (plin de roace si metale, si cam atunci ma apucasem de ele) plus atomic teveu’ pe la inceputuri, cand avea Insomnia cu chillout-uri si trip-hoape. Pe atunci am vazut si primul meu clip Björk, la piesa Hunter. Nu puteam sa il suport. Si ea mi se parea oribila.

3 ani mai tarziu, cineva mi-o prezentat-o altfel. Probabil la vremea respectiva o contat mai mult persoana care mi-o dat prima data sa ascult Hidden Place, decat Björk in sine. Mi-o placut mult si in urmatoarea perioada am facut o maaare pasiune pentru albumul Vespertine, si treptat, pentru tot ce inseaman Björk.

Vespertine

Alti 3 ani mai tarziu, adica acum, daca ii sa fac un top albume preferate, pe locul I ramane Vespertine. Imi place foarte mult fiecare din piesele albumului. Muzica este foarte directa si personala, versurile la fel. Albumul se numea initian Domestika iar prima piesa trebuia sa fie All Is Full of Love (ultima piesa de pe Homogenic, lansat cu 4 ani inaintea acestuia) – si se voia, dupa cum ea explica, un paradis home made, o euforie interioara, o stare extatica cu sonorul la minim. Sunetele ciudate de pe piesele albumului sunt de fapt zgomote inregistrate in casa. Numele albumului o fost schimbat ulterior dupa versuri si semnificatia lor – Björk sustinand ca albumul este ca o rugaciune (Vespertine provine din cuv. vesper = rugaciune de seara, vecernie).

Hidden Place ramane iubirea mea, chiar daca din cand in cand mai am cate-o aventura cu cate-o alta piesa – cum de curand am patit-o cu Innocence de pe noul Volta, sau cu Bachelorette.

 

Björk – Hidden Place

Niciodata nu am stiut sa incadrez muzica ei in vreo anume categorie. Anul trecut la TIFF am avut ocazia sa vad documentarul Screaming Masterpice. Am revazut trupe dragi mie (Sigur Rós, Bang Gang, Björk, Sugarcubes ) si am facut cunostinta cu multe altele: Mugison, Múm, Slowblow, Amiina, Apparat Organ Orchestra, Gus Gus, etc. Toate astea au in comun Islanda. Asa mi-am dat seama ca muzica islandeza este in sine o categorie aparte.

Prin vara am constata cu o buna prietena a mea (si ea iubitoare a muzicii islandeze(i)) ca foarte putina lumea are o pozitie neutra cand vine vorba de excentrica Björk. De cele mai multe ori fie nu e suportata, fie e iubita pentru tot ce face: muzica (cu tot cu videoclipurile ei ciudate), costume si machiaje deosebite, dans, mimica.

Eu fac parte din categoria a doua. Si pentru ca tot imi place foarte mult, bonus, poza in celebra rochie-lebada.

Swan Björk

postat de: cherrypick

About cherrypick


Lasă un răspuns

